میزبانی لاگارد از بیلی و پاول تورم و وضعیت تولیدی آمریکا

هفته گذشته در اقتصاد کلان جهانی:

در هفته گذشته توجه بازار به شهادت پاول، رئیس فدرال رزرو، در مقابل کنگره متمرکز شد. پاول گزارش سیاست پولی شش ماهه فدرال رزرو را به کمیته بانکداری، مسکن و امور شهری سنا و روز پنجشنبه به کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ارائه کرد. رئیس پاول در شهادت خود بیشتر احساساتی را تکرار کرد که قبلاً در بیانیهFOMC  و کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه هفته گذشته بیان شده بود، درست زمانی که کمیته نرخ وجوه فدرال را 75 واحد افزایش داد. به طور خلاصه، فدرال رزرو افزایش فشار قیمت‌ها را به عنوان یک خطر مهم برای سلامت بلندمدت اقتصاد می‌بیند و قصد دارد آنچه را که لازم است برای کاهش تورم به هدف 2 درصدی خود انجام دهد. به طور کلی، شهادت رئیس پاول به دیدگاه فعلی ما اعتبار می دهد که FOMC احتمالاً افزایش 75 واحدی ژوئن را با افزایش 75 واحدی در جلسه بعدی در ماه جولای دنبال خواهد کرد. علاوه بر این، اظهارات پاول در این هفته به شواهدی اضافه می‌کند که در حالی که افزایش 75 واحدی به احتمال زیاد رایج نخواهد شد، FOMC به افزایش نرخ وجوه فدرال با سرعتی سریع در ماه‌های آینده ادامه خواهد داد.

در حالی که شهادت رئیس پاول عمدتاً بدون شگفتی بود، او اذعان داشت که تشدید سیاست پولی به منظور کاهش تورم ممکن است منجر به رکود شود. ارزیابی کنونی ما این است که رکود اقتصادی که در مقطعی در دو سال آینده اتفاق می‌افتد، بیشتر محتمل است. حتی اگر فدرال‌رزرو به شدت سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را اعمال نمی‌کرد، تورم با سرعتی در حال اجرا است که در 40 سال گذشته مشاهده نشده است و در نهایت مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها با یک دوره با محیط هزینه‌های بالاتر پاسخ خواهند داد. ترازنامه‌های خانوارها و شرکت‌ها در حال حاضر به شکل ثابتی باقی مانده‌اند، به این معنی که اگر رشد اقتصادی به محدوده منفی سقوط کند، احتمالاً نسبتاً سطحی و کوتاه‌مدت خواهد بود. در آخرین به‌روزرسانی پیش‌بینی ‌ما، برآورد خود را برای تولید ناخالص داخلی واقعی در سال 2023 کاهش دادیم و اکنون پیش از مثبت شدن رشد در سه‌ماهه پایانی سال، انتظار کاهش ملایمی را در سه‌ماهه‌های دوم و سوم داریم.

در طول شهادت پاول، او چندین سوال از قانونگذاران در مورد وضعیت فعلی بازار مسکن مطرح کرد. در کنفرانس مطبوعاتی FOMC هفته گذشته، پاول اظهار داشت که مقامات فدرال رزرو به دقت افزایش اخیر در نرخ وام مسکن را زیر نظر دارند و شاید خریداران مسکن به بازنشانی نیاز داشته باشند. لحن شوم به نظر می رسید. با این حال، ما گمان می‌کنیم که پاول صرفاً پیشنهاد می‌کرد که بازار مسکن نیاز به بازگشت به وضعیت متعادل‌تری دارد که در آن عرضه بیشتر با تقاضا مطابقت دارد و رشد قیمت مسکن بیشتر با رشد درآمد مطابقت دارد.

این بیماری همه‌گیر باعث افزایش نیاز به فضای خانگی و افزایش تقاضا برای خانه های تک خانواده شد. در همین حال، موجودی خانه‌ها به پایین‌ترین حد تاریخی رسید. عدم تعادل عرضه و تقاضا قیمت مسکن را با سرعتی بسیار بالاتر از درآمد افزایش داده است و خانه ها را برای بسیاری از خریداران دور از دسترس قرار داده است.

هزینه‌های تامین مالی پایین نیز در ایجاد این نابرابری نقش داشته است و امید فدرال رزرو این است که نرخ‌های بهره بالاتر به رفع عدم تعادل کمک کند. افزایش شدید نرخ وام مسکن در حال حاضر باعث کاهش تقاضا برای خانه‌های تک خانواده شده است. فروش خانه‌های موجود در ماه می 3.4 درصد کاهش یافت که چهارمین کاهش ماهانه متوالی است. نکته‌ای که حائز اهمیت است، سرعت پایین‌تر خرید خانه باعث شده است که موجودی خانه‌ها اندکی افزایش یابد.

فروشندگان احتمالاً احساس کرده اند که پیک نزدیک است و عجله دارند تا خانه‌های خود را در بازار عرضه کنند. عرضه ماه، که مدت زمان لازم برای فروش کامل موجودی ها را با سرعت فروش فعلی اندازه‌گیری می‌کند، در ماه می به 2.6 ماه رسید که بالاترین میزان از آگوست 2021 است. با این حال، عرضه ماه هنوز بسیار کمتر از 4 تا 6 ماه است. معمولاً نشان دهنده تعادل بازار مسکن است.

عقب نشینی در خرید خانه فقط به بازار موجود محدود نشده است. فروش خانه‌های جدید تا کنون به میزان قابل توجهی

در سال جاری کاهش یافته است و در هر یک از چهار ماه اول سال 2022 کاهش یافته است. این افزایش ماهانه سرعت فروش خانه های نوساز را 5.9 درصد کمتر از سرعت ثبت شده در می 2021 قرار می دهد. توضیح بازگشت ماه مه در فروش خانه های جدید این است که خریداران احتمالاً عجله داشتند تا قبل از افزایش هزینه های تامین مالی، نرخ وام مسکن نسبتاً مطلوبی را برای خرید بگیرند.

به طور مشابه، به نظر می رسد انتظارات برای نرخ های بالاتر باعث افزایش درخواست های وام مسکن برای خرید در هفته های اخیر شده است. درخواست‌های خرید در هفته منتهی به 17 ژوئن 7.9 درصد و در هفته منتهی به 10 ژوئن 8.1 درصد افزایش یافت. متأسفانه، بهبود اخیر در برنامه‌های خرید و فروش خانه‌های جدید هیچ تغییری در دیدگاه ما مبنی بر اینکه هزینه‌های استقراض بالاتر کاهش شدیدی را به همراه خواهد داشت، ندارد.  

تا آنجا که به اخبار اقتصادی بین‌المللی مربوط می‌شود، اساساً در این هفته «بیشتر تکراری» بود. از اروپا، شواهد فزاینده‌ای از کاهش تدریجی رشد در سراسر منطقه یورو و شواهد دیگری مبنی بر کند شدن رشد در بریتانیا وجود دارد. شاخصPMI  خدمات منطقه یورو بسیار بیشتر از حد انتظار از 56.1 در ماه می به 52.8 در ژوئن کاهش یافت. شاخص PMI خدمات آلمان به 52.4 وPMI  خدمات فرانسه به 54.4 کاهش یافت. شاخص PMI تولیدی منطقه یورو نیز در ژوئن بیش از حد انتظار کاهش یافت و به 52.0 رسید. با این حال، در حالی که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است کاهش محسوس‌تری در رشد در راه باشد، بررسی‌ها به فشارهای تورمی ادامه‌دار اشاره می‌کنند، در حالی که شاخص‌های قیمت نهاده و تولید همچنان در نزدیکی بالاترین رکورد هستند. در نتیجه، حتی با رشد اقتصادی آهسته‌تر در آینده، انتظار داریم 25 واحد افزایش اولیه نرخ سپرده از سوی بانک مرکزی اروپا در نشست سیاست پولی ماه جولای آن صورت گیرد.

در بریتانیا، نظرسنجی‌های PMI ژوئن کمی بهتر از حد انتظار عمل کردند، اما همچنان با کاهش تدریجی رشد سازگار هستند. شاخص PMI خدمات ژوئن یک شگفتی صعودی بود و در 53.4 ثابت ماند، هرچند که پس از کاهش شدید در آوریل و می رخ داد. شاخص PMI تولیدی بریتانیا در ژوئن کمی بیشتر از حد انتظار کاهش یافت و از 54.6 در ماه می به 53.4 در ژوئن رسید. دقیقاً مانند منطقه یورو، نظرسنجی‌های PMI بریتانیا نیز حاکی از تداوم فشارهای تورمی بود، زیرا شاخص‌های قیمت ورودی و تولید کاهش یافتند اما نزدیک به بالاترین حد خود باقی ماندند. سایر داده‌های بریتانیا نیز با موضوع تورم بالا و کاهش رشد مطابقت داشت. بر اساس پیش‌بینی‌ها، شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه می بریتانیا کمی افزایش یافت و به 9.1 درصد رسید، در حالی که خرده‌فروشی در ماه می 0.5 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت و افزایش ماه آوریل خود را معکوس کرد.

در کانادا، اخبار این هفته هم شامل رشد قوی و هم تورم سریع بود. خرده فروشی ماه آوریل 0.9% نسبت به ماه قبل افزایش یافت که کمی بیشتر از حد انتظار بود، در حالی که فروش مارس با افزایش 0.2% اصلاح شد. خرده فروشی واقعی نیز 0.9 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و باعث شد سه ماهه دوم شروع خوبی داشته باشد. شاید مهم‌تر از آن، CPI کانادا در ماه می بیش از حد انتظار افزایش یافت. تورم کل نسبت به مدت مشابه سال قبل به 7.7 درصد افزایش یافت، در حالی که میانگین شاخص های تورم اصلی نیز به 4.7 درصد رسید. از آنجایی که اظهارات اخیر سیاستگذاران بانک مرکزی کانادا نیز راه را برای افزایش بیشتر نرخ باز کرده است، اکنون انتظار داریم که بانک کانادا در اعلام سیاست پولی خود در اواسط جولای، نرخ سیاستی خود را 75 واحد در ثانیه به 2.25 درصد افزایش دهد.

چشم‌انداز اقتصاد آمریکا در هفته آتی:

تقاضا برای کالاهای بادوام در مواجهه با مشکلات مداوم زنجیره تامین و نگرانی‌های اخیر از کندی قریب‌الوقوع، نسبتاً انعطاف‌پذیر باقی مانده است. جزء سفارشات جدید از شاخص تولید ISM در ماه مه به 55.1 افزایش یافت که نشان دهنده سرعت رشد سریعتر نسبت به آوریل است. هنگامی که داده ها در هفته آینده برای کالاهای بادوام چاپ می شوند، ما به دنبال بهبود مستمر در سفارشات هستیم، اما با سرعت 0.2 درصد کمتر در بعد ماهانه.

سفارشات حمل و نقل، که به طور سنتی از ماه به ماه نوسان دارند، احتمالاً برآوردهای کلی سفارش را کاهش می دهند. میزان فروش خودرو به عمده‌فروشان در ماه مه به پایین‌ترین سطح در شش ماه گذشته رسید، زیرا این بخش همچنان یکی از شدیدترین بخش‌هایی است که تحت تأثیر چالش‌های عرضه قرار دارد. داده‌های بوئینگ همچنین نشان می‌دهد که تنها ۲۳ سفارش ناخالص هواپیمای جدید در ماه گذشته، تقریباً نیمی از سفارش‌های ثبت‌شده در ماه آوریل است. بدون احتساب حمل و نقل، ما انتظار داریم که سفارشات کالاهای بادوام با سرعت 0.4% در آوریل ثابت بماند.

آنچه برای تولید کلی مهم است، جزء اصلی محموله کالاهای سرمایه ای است که آخرین نشانه ما را از نحوه نگهداری هزینه های تجهیزات برای سه ماهه دوم به ما می دهد. در ماه آوریل، محموله‌های سرمایه اصلی به نرخ متوسط سالانه سه ماهه 10.8 درصدی کاهش یافت. اما در نظر گرفتن قیمت‌های بالاتر برای تجهیزات سرمایه‌ای نشان‌دهنده نزولی بیشتر این برآورد است.

شاخص تولید ISM در ماه می با افزایش سفارشات و انباشته‌ها با سرعت بیشتری، اما در شرایطی که تحویل تامین‌کنندگان به تدریج بهتر می‌شود و فشار قیمت از نظر مادی کاهش نمی‌یابد، نتایج متفاوتی را در بخش تولید ارائه کرد. ما به دنبال کاهش ملایمی هستیم که شاخص کل در ژوئن از 56.1 در ماه می به 55.2 برسد، زیرا عرضه همچنان دردسرساز است و احتمالاً سفارشات نشانه هایی از ضعیف شدن را نشان می دهد.

ما همچنان به گزارش برای مطالعه زودهنگام در مورد چگونگی حفظ تقاضا در این بخش نگاه می کنیم و توجه ویژه ای به نحوه توسعه بخش سفارشات جدید در ماه های آینده خواهیم داشت. رکورد عقب ماندگی تولیدکنندگان، آن‌ها را مشغول نگه می‌دارد، زیرا آنها می‌توانند نهاده‌ها را حتی با کاهش تقاضا به دست آورند، که از نظر ما دلیلی است که ارزش سرمایه در یک اقتصاد در حال کند شدن به‌عنوان نقطه درخشانی باقی می‌ماند. از آنجایی که سفارش‌ها پس از ارسال در حساب‌های تولید ناخالص داخلی شمارش می‌شوند، انجام کارهای عقب افتاده می‌تواند به حفظ سرمایه‌گذاری تجهیزات برای مدتی کمک کند، حتی زمانی که تقاضا شروع به کاهش می‌کند. فراتر از سفارشات، ما بر اجزای مرتبط با عرضه تمرکز خواهیم کرد. گیج فشار ما نشان می‌دهد که پیشرفت فزاینده‌ای وجود داشته است، اما زنجیره‌های تامین عملکرد روان هنوز فاصله دارند.

بیشتر داده های مصرف‌کننده حاکی از ضعف در ماه مه است. خرده‌فروشی 0.3 درصد کاهش یافت که اولین کاهش در شش ماه گذشته بود، و تمایل مصرف‌کننده قبل از کاهش بیشتر به پایین‌ترین رکورد در ژوئن به پایین‌ترین سطح 11 سال اخیر رسید. ما انتظار داریم که این ضعف به داده های هزینه های شخصی در ماه می سرایت کند و پیش بینی هزینه ها در ماه گذشته فقط 0.4٪ افزایش یافت. قابل ذکر است، این هنوز نشان می‌دهد که رشد مصرف در یک کلیپ مناسب باقی مانده است، اما ما عمدتاً به دنبال این هستیم که هزینه‌ها بر اساس دسته‌های خدمات انجام شده باشد. علاوه بر این، قیمت‌های بالاتر برای کالاهای خاص، مانند بنزین و خواربار، فشار صعودی را بر این تخمین‌های مخارج اسمی وارد می‌کند و در شرایط واقعی تعدیل‌شده با تورم، انتظار داریم هزینه‌ها در ماه گذشته 0.3 درصد کاهش یابد.

تورم بالاتر همچنان بر قدرت خرید مصرف کنندگان تاثیر می گذارد. ما به دنبال افزایش ماهانه 0.5 درصدی دیگر در درآمد شخصی هستیم که به معنای کاهش 0.1 درصدی در درآمد شخصی واقعی است و سطح آن را تقریباً 5.5 درصد به پایین‌تر از جایی که باید در پیش از کووید 2016 بیان می‌کرد، می‌رساند. هرچه تورم طولانی تر باشد، حفظ مخارج برای مصرف کنندگان دشوارتر خواهد بود. در حال حاضر، ما انتظار داریم که مصرف کنندگان همچنان به ترازنامه خود متکی باشند، خواه پس انداز خود را کاهش دهند و یا از اعتبار استفاده کنند. بررسی‌های مالی سالم خانوار نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان برای مدتی توانایی انجام این کار را دارند، اما واضح است که به اندازه رشد درآمد منبع مصرف پایدار نیست.

دلار با عبور از آمریکا به مهمانی خود ادامه می دهد. این ارز به ارز نهایی تبدیل شده است و ترکیبی از بازدهی جذاب را ارائه می‌کند، زیرا فدرال رزرو بانک‌های مرکزی دیگر را به شدت شکست می‌دهد و به لطف وضعیت ارز ذخیره‌اش، هاله‌ای از امنیت را به همراه دارد. چندین نشانه وجود دارد که اقتصاد ایالات متحده نیز در حال از دست دادن حرکت است، اما بعید است که دلار تاج خود را از دست بدهد در حالی که هر ارز اصلی دیگری با شیاطین خود دست و پنجه نرم می کند – یورو با انرژی، ین با BoJ، و پوند با احساسات ریسک ناپایدار. از نظر انتشار داده ها، هفته آینده سفارشات کالاهای بادوام را در روز دوشنبه، پیش از شاخص قیمت اصلی PCE در روز پنجشنبه و آخرین PMI تولید ISM در روز جمعه، ارائه خواهد کرد.

چشم‌انداز چین:

نظرسنجی PMI چین در ماه ژوئن، که قرار است هفته آینده منتشر شود، می تواند نشانه های بیشتری از شروع ثبات اقتصادی را نشان دهد. با گزارش مقامات کمتر از 100 مورد جدید ابتلا به کووید در روز از اواخر ژوئن، قرنطینه‌های مرتبط با کووید به تدریج برداشته می‌شوند و بدترین رکود ممکن است برای چین رخ دهد و اقتصاد می‌تواند به سمت یک مسیر رشد عادی‌تر در نیمه دوم سال جاری حرکت باشد.

این حرکت آهسته اما پیوسته به سمت یک مسیر رشد طبیعی تر باید در نظرسنجی PMI ژوئن منعکس شود. مهمتر از همه، انتظار می رود PMI خدمات از 47.8 در ماه مه به 50.1 در ژوئن افزایش یابد. این دومین پرش قابل توجه متوالی خواهد بود و لبه شاخص را به بالای سطح سربه سر 50 برگردانید.

در همین حال، انتظار می‌رود که PMI تولیدی ژوئن از 49.6 در ماه می به 50.3 در ژوئن برسد، که این اولین قرائت برای شاخص تولید در سطح یا بالاتر از سطح سربه‌سر 50 از فوریه امسال خواهد بود. ما همچنان انتظار داریم که اقتصاد احتمالاً در سه ماهه دوم متوقف شود، اما رشد مورد انتظار ژوئن در نظرسنجی PMI چین با بازگشت به رشد مثبت تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم مطابقت دارد.

چشم‌انداز ژاپن در هفته جاری:

نظرسنجی هفته آینده بانک ژاپن تانکان، بینش اولیه ای را در مورد چگونگی بهبود اقتصاد ژاپن از رکود در اوایل سال 2022 ارائه خواهد کرد. به یاد بیاورید که تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول نسبت به سه ماهه اول 0.1 درصد کاهش یافته است (نه سالانه)، زیرا مخارج مصرف کننده 0.1 درصد افزایش یافته است اما کسب و کار. مخارج سرمایه ای 0.7 درصد کاهش یافت.

با این حال، با توجه به محرک‌های مالی اضافی که در اواخر سال گذشته توسط دولت تصویب شد، و از آنجایی که اقتصاد از باد مخالف مرتبط با کووید عبور کرد، داده‌های ماهانه در مورد فعالیت‌های خرده‌فروشی و خدمات نشان می‌دهد که رشد در سه ماهه دوم افزایش یافته است.انتظار می رود که در نظرسنجی Q2 Tankan نیز منعکس شود. به‌ویژه، پیش‌بینی اجماع این است که شاخص انتشار غیرتولیدی بزرگ از 9+ در سه‌ماهه اول به 13+ در سه‌ماهه دوم برسد.

در مقابل، انتظار می‌رود که شاخص انتشار تولیدکنندگان بزرگ اندکی کاهش یابد، به +13 در سه ماهه دوم از 14+ در سه ماهه اول، که شاید بازتابی باشد که اختلالات زنجیره تأمین هنوز تا حدی بر بخش تولید تأثیر می‌گذارد. در نهایت، انتظار می‌رود که برنامه‌های هزینه‌های سرمایه تمام صنعت برای سال مالی جاری نیز ثابت بماند و به افزایش 8.3 درصدی برسد. در مجموع، نظرسنجی تانکان باید نشان دهنده از سرگیری رشد اقتصادی در سه ماهه دوم باشد، در حالی که پیش‌بینی اجماع در حال حاضر به دنبال رشد تولید ناخالص داخلی 1.0 درصدی نسبت به سه ماهه (نه سالانه) است.

اقتصاد اروپا در هفته آتی:

تخمین اولیه قیمت‌های مصرف‌کننده منطقه یورو در ژوئن، که قرار است هفته آینده ارائه شود، احتمالاً نشان‌دهنده شتاب بیشتر تورم در سراسر منطقه است. فشار قیمت‌ها به‌طور قابل‌توجهی در سراسر منطقه یورو در سال جاری افزایش یافته است، به طوری که تورم ماه می به رکورد 8.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است که تا حد زیادی به دلیل افزایش قیمت انرژی بوده است. گفته می شود، فشارهای قیمتی گسترده تری نیز ظاهر شده است، به طوری که CPI اصلی در ماه می 3.8 درصد افزایش یافته است. با توجه به اینکه قیمت نفت همچنان بالاست و اثرات پایه هنوز کمتر از حد مطلوب است، پیش‌بینی اجماع این است که تورم در ژوئن شتاب بیشتری بگیرد. انتظار می‌رود که شاخص کل شاخص بهای مصرف کننده نسبت به سال گذشته 8.4 درصد افزایش یابد و انتظار می‌رود تورم اصلی به 3.9 درصد برسد.

در واقع، ممکن است تا اواخر سه ماهه سوم یا اوایل سه ماهه چهارم، حداکثر چند ماه دیگر به اوج تورم منطقه یورو برسد. در مجموع، اگر طبق پیش‌بینی‌های اجماع، تورم شتاب بیشتری بگیرد، این موضوع باعث می‌شود بانک مرکزی اروپا شروع به افزایش نرخ‌های بهره کند. ما انتظار داریم که بانک مرکزی اروپا چرخه افزایش نرخ را در نشست سیاست پولی خود در ماه جولای، با افزایش 25 واحدی در ثانیه در نرخ سپرده خود به -0.25٪ آغاز کند.

اقتصاد کانادا در هفته جاری:

تولید ناخالص داخلی کانادا احتمالاً در آوریل به روند صعودی خود ادامه داد. ما انتظار داریم که تولید در ماه 0.3 درصد افزایش داشته باشد که اندکی بیشتر از برآورد اولیه 0.2 درصدی Statcan در یک ماه پیش است. ما به دنبال سود مشابه در ماه مه هستیم. این به رغم عقب نشینی شدید در بازار مسکن است. پس از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا، فروش مجدد خانه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. اما فعالیت‌های حفاری و استخراج نفت و گاز همزمان با افزایش قیمت‌های جهانی انرژی افزایش یافته است و تولید در آلبرتا نسبت به امروز 3 درصد افزایش یافته است. و بخش مسافرت و مهمان‌نوازی پس از موج زمستانی COVID-19 به رشد خود ادامه می‌دهد.

اما در حالی که پس‌زمینه اقتصادی کنونی بسیار قوی به نظر می‌رسد (نرخ بیکاری کمترین میزان از اواخر دهه 1970 است)، افزایش نرخ بهره هزینه‌های خدمات بدهی کانادایی‌ها را بالا می‌برد. این افزایش در نهایت باعث فرسایش تقاضا خواهد شد. کمبود نیروی کار همچنان سقف ظرفیت تولید را حفظ کرده و افزایش اشتغال کند شده است. افزایش شاخص قیمت مصرف کننده به 7.7 درصد در ماه می، قدرت خرید خانوارها را کاهش می دهد، اما همچنین فشار بیشتری را بر بانک کانادا برای افزایش شدیدتر نرخ بهره وارد می کند. پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا با افزایش 75 واحدی در تصمیم سیاستی بعدی خود در ماه ژوئیه، شانس به سمت BoC متمایل شد.در مقابل آن پس‌زمینه، رشد به وضوح کاهش بیشتری پیدا می‌کند.

جمع‌بندی:

  • برای آمریکا داده‌های مصرف‌کننده از بعد مخارج و درآمد با اهمیت خواهد بود. داده‌های اقتصادی از جمله اعتماد مصرف‌کننده، درآمد شخصی و حتی گزارشات درآمدی شرکت‌ها تا کنون در جهت کاهش فعالیت‌های اقتصادی هستند. شاخص اعتماد مصرف‌کننده و ISM  بخش کارخانه از جمله مهم‌ترین داده‌های اقتصادی آمریکاست که حرکت دلار، سهام و کریپتو را تعیین کنند.
  • لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، این هفته در پرتغال سخنرانی خواهد کرد و واضح است که عاملین اقتصادی وزن زیادی به حرف‌های او می‌دهند. داده‌های تورمی اروپا در روز جمعه متغیر تاثیرگذار دیگری است و در حال حاضر بازار 0.25% افزایش نرخ در جولای را قیمت‌گذاری می‌کند.
  • آمار خاصی از انگلستان در این هفته وجود ندارد اما بیلی از بانک مرکزی انگلستان در کنار پاول مهمان بانک مرکزی اروپا خواهد بود که مهم‌ترین رویداد برای پوند در طول هفته است.
  • داده‌های چین در روز پنج‌شنبه و جمعه منتشر می‌شود که احتمالا نشان از رونق اقتصاد خواهد بود. هرچند داده‌های ضعیف‌تر ریسک‌گریزی در بازار را به وجود می‌آورد.
  • در استرالیا سطح تقاضا با شاخص خرده فروشی منتشره مشخص می‌شود که احتمالا ضعف در استرالیا را نشان دهد.
  • سطوح خرده‌فروشی برای ژاپن و سوئیس برای بازار با اهمیت خواهد بود و همچنین شاخص تانکان می تواند تاییدی بر ادعای بانک مرکزی ژاپن از بهبود اقتصادی این کشور باشد.

 

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید