تورم و تاثیر آن بر تقاضا و چشم انداز اقتصادی

مصرف‌کنندگان بالاخره شاهد کاهش قیمت هستند. شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه جولای به طرز تعجب‌آوری نزولی شد (با این که تورم سرفصل در طول ماه ثابت بود)، کوچکترین تغییر ماهانه از می 2020. کاهش شدید قیمت بنزین عامل اصلی کاهش تورم بود. از ابتدای ماه جولای، قیمت هر گالن بنزین معمولی حدود 80 سنت کاهش یافته است. بر خلاف انرژی، تورم مواد غذایی در مسیر طوفانی خود ادامه داد و بالاتر رفت. قیمت مواد غذایی در ماه جولای 1.3 درصد افزایش یافت و تغییر سالانه را به 13.1 درصد رساند که بالاترین نرخ از سال 1979 است.

بدون احتساب غذا و انرژی، تورم هسته 0.3 درصد افزایش یافت. قیمت کالاهای هسته 0.2 درصد افزایش یافت، یک گام کاهشی قابل توجه از افزایش 0.8 درصدی آن در ژوئن. کاهش اندک در کالاهای آموزشی و ارتباطی و پوشاک این رده را به سمت پایین کشاند، در حالی که کالاهای مراقبت پزشکی، مبلمان و نوشیدنی‌های الکلی هر کدام گران‌تر از ماه قبل بودند. در همین حال، خدمات هسته ضعیف تر از حد انتظار 0.4 درصدی افزایش یافت. خدمات حمل و نقل با کاهش قابل توجه در بلیط هواپیما (7.8-٪) و وسایل نقلیه کرایه (9.5-٪) کاهش یافت. گفته می شود، سرپناه همچنان افزایش  خود را نشان می دهد، با افزایش اجاره بها (0.7٪) و اجاره معادل مالکان (0.6٪) در ماه جولای. تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده پیک قیمتی مولفه پناهگاهCPI  که تقریباً 30 درصد از شاخص کل را شامل می شود، پیش بینی نمی‌شود.

تلفیق پیامدهای داده‌های تورم نرم‌تر از حد انتظار این هفته با گزارش بسیار قوی NFP هفته گذشته برای مسیر سیاست‌گذاری فدرال رزرو برای بسیاری از افراد مهم است. FOMC روشن کرده است که قبل از تغییر موضع فعلی خود باید شاهد کاهش نرخ تورم بر مبنای پایدار باشد. گزارش CPI این هفته گامی در جهت درست است، اما ما معتقدیم که FOMC گمراه خواهد شد و تا زمانی که نشانه های گسترده‌تری از کاهش تورم را مشاهده نکند، پای خود را از روی پدال افزایش نرخ بهره بر نمی‌دارد. داده‌های ملایم قیمت جولای به خودی خود برای درخواست اقدامات کمتر تهاجمی فدرال رزرو کافی نیست، زیرا هنوز نشانه هایی وجود دارد که کاهش تورم ممکن است کند باشد. رشد اجاره‌بها شروع به کاهش کرده است و هزینه های نیروی کار همچنان با سرعت بالایی در حال افزایش است.

آخرین داده‌های بهره‌وری برای سه‌ماهه دوم حاکی از رشد بدتر از زمان همه‌گیری است، با بهره‌وری غیرکشاورزی با سرعت 4.2 درصدی سالانه در سه‌ماهه دوم به دنبال کاهش 7.4 درصدی در سه‌ماهه اول کاهش یافت. هزینه های هر واحد نیروی کار (ULC)، هزینه نیروی کار تعدیل شده با بهره‌وری، با سرعت سالانه 10.8 درصد در سه ماهه دوم افزایش یافت که دومین افزایش دو رقمی در دو فصل متوالی بود. اساساً، مشاغل برای تولید کمتر به کارگران دستمزد بیشتری می‌پردازند. با وجود نیروی کار به عنوان یکی از بزرگترین هزینه‌ها برای بسیاری از مشاغل و هزینه‌های عملیاتی بالاتر، تعیین قیمت‌های رقابتی را برای مشاغل دشوار می‌کند. به طور گسترده‌تر، نرخ سریعی که کارفرمایان به استخدام ادامه می‌دهند، و تعداد هنوز بالا از کسب و کارهای کوچک که برنامه هایی برای افزایش غرامت گزارش می‌کنند، نشان می دهد که ممکن است فشار بیشتری برای هزینه های نیروی کار وجود داشته باشد. هزینه‌های نیروی کار معمولاً یک منبع چسبنده‌تر برای تورم است و فدرال رزرو به این فشارهای مداوم توجه می‌کند.

در نهایت، داده های قیمت مصرف کننده در ماه جولای تنها یک نقطه داده است. هنگامی که نزول قیمت‌ها را در مقابل پس‌زمینه غافلگیری‌های صعودی قابل توجه در دو ماه قبل در نظر می‌گیریم، داده‌های جولای هنوز تورم را از نظر مادی پایین‌تر نشان نمی‌دهد. علاوه بر این، انتظارات مصرف‌کنندگان برای تورم میان‌مدت تا بلندمدت در اوایل آگوست به 3.0 درصد افزایش یافت و به بالای محدوده دهه گذشته بازگشت. به این ترتیب، ما همچنان انتظار داریم که فدرال رزرو سیاست های سخت گیرانه ای را اعمال کند تا زمانی که رشد دستمزدها کاهش یابد و تورم به طور معنی داری کاهش یابد. به طور خاص، ما شاهد افزایش ۷۵ واحدی نرخ‌های FOMC در نشست سیاست‌های پولی سپتامبر خود هستیم و به دنبال آن در نوامبر ۵۰ واحد و در دسامبر ۲۵ واحد افزایش یافت. تا پایان سال، این محدوده هدف نرخ وجوه فدرال را به 3.75٪ تا4.00٪ افزایش می دهد.

در روز سه‌شنبه این هفته، اختلاف بین بازدهی خزانه‌داری دو ساله و بازدهی خزانه‌داری 10 ساله به 50- واحد رسید که بزرگترین وارونگی بین این دو اوراق از سال 2000 است. اگرچه عمیقا منفی باقی می ماند. چه چیزی باعث این حرکت می شود و چه چیزی در مورد شرایط اقتصادی آینده به ما می گوید؟

منحنی معکوس اغلب به عنوان یک نشانه شوم برای اقتصاد تلقی می شود. وقتی منحنی معکوس می‌شود، به طور کلی نشان می‌دهد که بازارها انتظار دارند نرخ بهره کوتاه‌مدت در کوتاه‌مدت بالاتر از نرخ بهره میان‌مدت و بلندمدت باشد. این به نوبه خود نشان می دهد که فدرال رزرو ممکن است در نهایت نیاز به کاهش نرخ سیاستی خود در واکنش به تضعیف اقتصاد داشته باشد.

در حال حاضر، بازارها برای یک نتیجه در همین راستا قیمت گذاری می شوند. در کوتاه مدت، بازارها برای FOMC قیمت گذاری می شوند تا به افزایش نرخ وجوه فدرال ادامه دهد زیرا بانک مرکزی با تورم بالا مبارزه می کند. از زمان نگارش این مقاله، بازارها تقریباً 63 واحد انقباض در نشست سپتامبر FOMC و 130 واحد انقباض انقباضی تا مارس 2023 قیمت گذاری شده اند. با این حال، تا اواسط سال 2023، بازارهای مالی برای فدرال رزرو قیمت گذاری می شوند تا شروع به کاهش سیاست خود کند. نرخ بازگشت به سطح خنثی تر 2.50٪ یا بیشتر.

در اواخر دهه 1970 / اوایل دهه 1980، زمانی که فدرال رزرو پل ولکر در حال مبارزه با تورم حتی بالاتر از امروز بود، منحنی US10Y-US02Yخزانه داری با بیش از 200 واحد  در عمیق ترین نقطه خود معکوس شد (نمودار). در آن زمان، سیاست های اتخاذ شده توسط FOMC، نرخ وجوه فدرال را تا 20 درصد افزایش داد تا فشارهای تورمی دوره را کوتاه کند. اندکی پس از آن، یک رکود عمیق حاکم شد، تورم کاهش یافت و FOMC در نهایت شروع به کاهش نرخ های بهره کوتاه مدت کرد.

به نظر ما، بسیار بعید است که نرخ 20 درصدی وجوه فدرال و چنین رکود عمیقی در سال 2023 در پیش باشد. با این حال، روایت کلی که توسط منحنی بازده بیان می‌شود با پیش‌بینی موردی پایه ما مطابقت دارد. ما به دنبال این هستیم که FOMC در کوتاه مدت به سیاست های سختگیرانه خود ادامه دهد و انتظار داریم این موضع محدود کننده سیاست پولی باعث ایجاد رکود خفیف در سال 2023 شود. و هنگامی که بازارها قیمت کامل تری نسبت به آن داشتند، منحنی بازده باید دوباره شروع به تند شدن کند.

یکی از بارزترین جلوه های افزایش نرخ فدرال رزرو، تأثیر کندی است که بر فعالیت ساخت و سازهای مسکونی داشته است. این به همان اندازه که در داده های نظرسنجی مشهود است، در اقدامات سختی مانند شروع ساخت و ساز جدید و درخواست مجوزهای ساختمانی مشهود است. داده های تازه در مورد همه این اقدامات روز سه شنبه منتشر خواهد شد.

شاخص اعتماد سازندگان NAHB تا کنون 29 واحد در سال جاری کاهش یافته است، و به غیر از یک دوره کوتاه در طول شروع همه‌گیری، این شاخص در حال حاضر کمتر از هر نقطه دیگری از سال 2015 است. در ژوئیه هشت واحد کاهش یافت و به 55 رسید. کاهش هشت واحدی دیگر در ماه اوت به این معنی است که سازندگان بیشتر شرایط را بد می بینند تا خوب. شروع مسکن 13 درصد از ماه مه کاهش یافته است و بیشتر ضعف در چند خانواده است.

پروانه های ساختمانی در دو ماه از سه ماه گذشته کاهش یافته و از ابتدای سال بیش از 10 درصد کاهش یافته است. اعداد روز سه‌شنبه برای این شاخص پیشرو توسط هر کسی که علاقه‌مند به عملکرد کسب‌وکار ساخت‌وساز در میان نرخ‌های بهره بالاتر است، به دقت رصد خواهد شد.

تولید صنعتی در ماه مه شتاب خود را از دست داد و در ژوئن کاهش یافت. کل تولید صنعتی در ماه ژوئن علیرغم انتظار برای افزایش اندک، 0.2 درصد کاهش یافت.

تولید کارخانه با کاهش 0.5 درصدی در هر یک از دو ماه گذشته بیشتر مقصر است. همه اینها سریع اتفاق افتاد. از بالاترین رکورد در آوریل، سطح تولیدات تولیدی اکنون به سطح سال 2018 بازگشته است.

فعالیت در بخش تولید بزرگتر همچنان تحت فشار است، همانطور که در شاخص تولید ژوئیه ISM مشهود است، که سیگنال های متفاوتی داشت. با سرد شدن تولید، هر چند قیمت های پرداخت شده به شدت کاهش یافت، جزء سفارشات جدید بیشتر به محدوده انقباض سقوط کرد.

مشکلات تامین کمتر بد است. مولفه تحویل تامین کننده به 55.2 کاهش یافت که کمترین میزان از قبل از COVID. ما مدت‌هاست که بر این عقیده بوده‌ایم که مسیر رشد پایدارتری برای تولید ممکن است امروز تضمین شود، حتی با وجود اینکه فعالیت‌ها در میان هزینه‌های مواد و استقراض بالاتر تحت فشار هستند. داده‌های اخیر بیان کردن آن را دشوارتر کرده است.

موضوعی که اخیراً در پوشش مصرف کنندگان ما این بوده است که مردم بیشتر پرداخت می کنند اما کمتر دریافت می کنند. این قطعاً در گزارش خرده‌فروشی ژوئن مشهود بود که نشان می‌داد کل مقدار دلار خرده‌فروشی 1.0 درصد رشد داشته است، که بالاتر از برآوردهای اجماع بود، اما پس از اعمال تعدیل تورم، تخمین می‌زنیم که خرده‌فروشی واقعی در واقع 1.0 درصد کاهش یافته است.

تداوم تعدیل در مصرف واقعی کالاها باید به کاهش فشار بر زنجیره تامین و کاهش تورم کالاها کمک کند. در نهایت، این همان چیزی است که فدرال رزرو برای رسیدن به آن تلاش می کند: کاهش تقاضا برای کاهش تورم. اما با توجه به اینکه خرده‌فروشی‌های واقعی هنوز بیش از 6 درصد بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری تا ژوئن است، انتظار داریم قبل از کاهش معنی‌دار تقاضا برای تسهیل کاهش قیمت کالاها، انقباض بیشتری را تجربه کنیم.

حتی اگر خرده‌فروشی در ماه ژوئیه سقوط کند، تا زمانی که تقاضای خدمات بالا باشد، که شاخص‌های فرکانس بالا نشان می‌دهند که چنین است، PCE می‌تواند در سه ماهه سوم مثبت بماند. ما انتظار داریم که هزینه ها در سه ماهه چهارم کاهش یابد.

تورم در این هفته توجه زیادی را به خود جلب کرده است. با این حال، همانطور که کانادا داده های CPI جولای را گزارش می دهد، رشد قیمت باید در هفته آینده در ذهن باقی بماند. شاخص بهای مصرف کننده در ماه ژوئن کانادا به بالای 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسید که یکی از بالاترین نرخ رشد قیمت در تاریخ ثبت شده و بالاترین میزان از اوایل دهه 2000 است. مانند ایالات متحده، کاهش قیمت انرژی در طول ماه جولای باید به کاهش شاخص CPI در ماه جولای کمک کند، در حالی که افزایش نرخ بانک کانادا نیز باید شروع به تأثیر بر کاهش رشد قیمت کند.

به نظر ما، شاخص بهای مصرف کننده در جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود 7 درصد کاهش یافت. ما انتظار داریم کاهش قیمت نفت و گاز طبیعی نقش مهمی در کاهش تورم داشته باشد، اگرچه انقباض پولی تهاجمی BoC نیز باید به کاهش تورم کمک کند. در حالی که به احتمال زیاد CPI پایین تر خواهد بود، ما معتقدیم که سیاست گذاران BoC به افزایش نرخ های سیاست در جلسه بعدی خود ادامه خواهند داد. مسلماً، انتظار داریم بانک مرکزی آمریکا از سرعت انقباض خود در ماه سپتامبر کند کند و سیاستگذاران نرخ بهره را «فقط» 50 واحد در ثانیه افزایش دهند که نسبت به افزایش 100 واحدی نرخ بهره در ژوئیه کاهش یافته است.

تورم بریتانیا در حال حاضر بالاترین رکورد ثبت شده است، به طوری که CPI ژوئن به 9.4 درصد در مقایسه با سال گذشته رسیده است. در حالی که تورم اصلی در ماه ژوئن اندکی کاهش یافت، CPI اصلی نزدیک به 6 درصد در مقایسه با سال گذشته است، که نشانه ای از فشارهای گسترده قیمت در کل اقتصاد است. در سرتاسر جهان، شواهد اولیه ای به دست آورده ایم که نشان می دهد تورم ممکن است به اوج خود برسد. با این حال، این پویایی‌ها ممکن است برای CPI انگلستان اعمال نشود. برخلاف ایالات متحده، ما معتقدیم که تورم بریتانیا در ماه جولای افزایش یافت و اقتصاد بریتانیا هنوز اوج تورم را تجربه نکرده است.

ما بر این باوریم که با انتشار داده ها در هفته آینده، شاخص قیمت مصرف کننده در بریتانیا به 10 درصد نزدیک تر خواهد شد. قیمت انرژی اروپا در نتیجه صادرات محدود از روسیه و کمبود عرضه در سرتاسر قاره به افزایش قیمت‌ها ادامه می‌دهد. با افزایش نرخ تورم، ما معتقدیم که اقتصاد بریتانیا یکی از اولین اقتصادهای بزرگی خواهد بود که تا پایان سال جاری وارد رکود می شود. داده های تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم نشان می دهد که رکود ممکن است قریب الوقوع باشد زیرا اقتصاد در سه ماهه دوم منقبض شده است. سیاست گذاران بانک مرکزی انگلیس همچنین پیش بینی کرده اند که رکود اقتصادی تا سال 2023 به دلیل کمبود انرژی و انقباضات شدیدتر ادامه یابد.

در آلمان، داده‌های نظرسنجی معمولاً یک شاخص قابل اعتماد از فعالیت اقتصادی بوده است، که اهمیت قابل توجهی را به نظرسنجی اوت ZEW که هفته آینده منتشر می‌شود، می‌دهد. نظرسنجی ZEW به دنبال این است که احساسات را در مورد وضعیت فعلی اقتصاد آلمان و همچنین جایی که مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان معتقدند اقتصاد در آینده به سمت آن می‌رود، نشان دهد. در بیشتر موارد، وضعیت فعلی و بررسی‌های انتظارات در یک جهت حرکت می‌کنند و نشان‌دهنده فعالیت اقتصادی کلی در سراسر آلمان است.

از ژوئیه، هر دو شاخص وضعیت فعلی و انتظارات در محدوده منفی قرار دارند که با کاهش شدید رشد اقتصاد آلمان سازگار است. در واقع، این نظرسنجی‌ها برای ماه‌ها در محدوده منفی بوده‌اند و شاخص‌های پیشرو برای تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم تا ۲۰۲۲ هستند. پیش‌بینی می‌شود که نظرسنجی‌های اوت بیشتر در محدوده منفی قرار بگیرند. نظرسنجی انتظارات احتمالاً به پایین‌تر از سطوحی که آخرین بار در مارس 2020 مشاهده شده بود سقوط می‌کند، در حالی که انتظار می‌رود شاخص وضعیت فعلی کاهش بیشتری پیدا کند. ما این داده‌های نظرسنجی را به عنوان شواهدی تفسیر می‌کنیم که اقتصاد آلمان و اقتصاد منطقه یورو در آینده نزدیک به سمت رکود پیش خواهد رفت.

در کشور همسایه استرالیا، گزارش اشتغال ژوئیه که قرار است در روز پنجشنبه ارائه شود، برجسته خواهد بود، اگرچه داده های دستمزد برای سه ماهه دوم یک روز زودتر نیز مهم خواهد بود. بانک مرکزی استرالیا در آخرین جلسه خود در بحبوحه ابهامات پیرامون پیش‌بینی‌های تورم و رشد، استفاده از راهنمای آینده را کنار گذاشت، بنابراین انتشارات آتی احتمالاً نقش مهمی در تغییر احتمال یا مخالفت با افزایش 50 واحدی نرخ بهره خواهد داشت. در سپتامبر. سرمایه گذاران به طور گسترده بر این باورند که RBA در ماه آینده نرخ ها را تنها 25 واحد افزایش می دهد، بنابراین اگر آمارهای شغلی تاثیرگذار باشد، دامنه انتظارات برای تغییر به سمت حرکت 50 واحدی در ثانیه بسیار بزرگ است. همچنین ممکن است سرنخ هایی در مورد اندازه افزایش بعدی در صورتجلسه جلسه اوت در روز سه شنبه وجود داشته باشد.

دلار استرالیا که به تازگی به بالای سطح 0.70 دلار صعود کرده است، در صورتی که انتظارات افزایش نرخ بهره افزایش یابد، می تواند سودهای قوی خود را افزایش دهد. پیش از دستور کار داخلی، معامله گران در روز دوشنبه برخی معیارهای کلیدی خارج از چین را زیر نظر خواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود که رشد تولید صنعتی و خرده‌فروشی در ماه ژوئیه تسریع شود. اگر داده‌ها تأیید کنند که بهبود چین در حال جمع‌آوری است، می‌تواند برای استرالیا و همچنین ریسک پذیری گسترده‌تری در آغاز هفته ایجاد کند.

پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد ژاپن در سه ماهه ژوئن 0.6 درصد در هر سه ماهه رشد داشته باشد که به کمک مصرف قوی‌تر و بازگشت مجدد صادرات کمک کرده است. در همین حال، انتظار می‌رود که تورم در ماه جولای افزایش یابد و CPI اصلی تا 2.4 درصد در سال افزایش یابد.

با این وجود، زمانی که بازدهی ایالات متحده توسط لفاظی های جنگ طلبانه از سوی فدرال رزرو تقویت می شود، اعداد خوشبین احتمالاً کمک چندانی به دفاع از ین نخواهد کرد. جدای از افزایش اسپرد بازدهی، کسری تجاری رو به رشد ژاپن نیز در بحبوحه افزایش هزینه های انرژی، نقطه دردناکی برای ارز امن ژاپن بوده است. انتظار می‌رود داده‌های تجاری منتشر شده در روز چهارشنبه نشان دهد که کسری بودجه در ماه جولای افزایش یافته است، زیرا واردات مبتنی بر انرژی بسیار بیشتر از جهش صادرات است.

 

پس از نزدیک به دو هفته غیبت، بانک‌های مرکزی به دستور کار بازگشتند و بانک مرکزی نیوزلند روز چهارشنبه ساعت 02:00 به وقت گرینویچ مشعل را آغاز کرد. به طور گسترده انتظار می رود که بانک 50 واحد بر ثانیه افزایش دهد و بنابراین، افزایش در این اندازه به خودی خود ممکن است معامله گران NZD را هیجان زده نکند. هرگونه واکنش بازار می تواند از پیش بینی های به روز شده نرخ نقدی رسمی بانک (OCR) ناشی شود.

تصمیم ژوئیه به تمایل برای سفت شدن بیشتر اشاره دارد

در آخرین گردهمایی خود، RBNZ تصمیم گرفت تا سومین صعود دوبل خود را انجام دهد و تعداد بارگیری های متوالی را از زمان شروع این چرخه فشرده به شش افزایش داد. کمیته موافقت کرد که OCR را تا سطحی افزایش دهد که مطمئن باشند تورم در محدوده هدف 1 تا 3 درصد قرار می‌گیرد و با مسیر نرخی که در بیانیه سیاست پولی ماه می (MPS) مشخص شده است، راحت می‌ماند.

اگرچه پیش از این گمانه زنی هایی وجود داشت مبنی بر اینکه بانک می تواند به دلیل وخامت کسب و کارها و اعتماد مصرف کنندگان و کاهش شتابان قیمت مسکن، لفاظی های خود را ملایم کند، اما دقایق انجام شده نشان داد که مخارج خانوارها انعطاف پذیر بوده و افزایش نرخ وام مسکن به افزایش قیمت مسکن کمک می کند. سطوح پایدارتر

داده ها چه می گویند؟

از آن زمان، داده‌ها نشان داد که CPI نیوزلند از 6.9 درصد سالانه به 7.3 درصد در سه ماهه دوم افزایش یافته است که سریع‌ترین سرعت در سه دهه اخیر است و به برخی از فعالان بازار اجازه می‌دهد تا چند شرط با توجه به افزایش 75واحد اضافه کنند. نرخ بیکاری تنها یک دهم درصد بالاتر از پایین ترین سطح تاریخی سه ماهه اول خود یعنی 3.2 درصد بود، در حالی که شاخص هزینه های نیروی کار به بالاترین حد در 14 سال گذشته یعنی 3.4 درصد رسید.

اگرچه این ممکن است لبخند کسانی را که برای افزایش سه برابری شرط بندی می کردند، گشادتر کرده باشد، دیروز، موسسه املاک نیوزلند اعلام کرد که قیمت مسکن در ماه جولای نسبت به ژوئن 2.8 درصد بیشتر کاهش یافته است و اولین سقوط سالانه خود از سال 2011 را به ثبت رسانده است. همچنین، اجازه ندهیم. فراموش کنید که کل اقتصاد نیوزلند در سه ماهه اول منقبض شد، هرچند اندک.

بازار چه انتظاری دارد و چگونه می تواند پاسخ دهد؟

بنابراین، داده‌های اخیر اعتباری به ایده افزایش سه‌گانه نمی‌افزاید، اما نشان نمی‌دهد که RBNZ نیز می‌تواند تبدیل به یک جهش شود. در واقع، قیمت گذاری بازار به احتمال 12 درصد برای افزایش 75 بیت در ثانیه دلالت دارد، اما 88 درصد باقی مانده به 50 بیت در ثانیه دیگر اختصاص می یابد. به هر حال، مقامات از قبل در ژوئیه که تصمیم گرفتند داده های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را در دست داشتند، در حالی که کاهش 1.6 درصدی در سال در ارزش مسکن ممکن است به اندازه نرخ تورم 7.3 درصدی سالانه نگران کننده نباشد.

چهارمین صعود دوبل تعجب آور نخواهد بود و بعید است دلیلی برای واکنش در کیوی باشد. شرکت کنندگان ممکن است به سرعت نگاه خود را به بیانیه همراه و به ویژه مسیر پیش بینی شده جدید OCR قفل کنند. طبق گزارش می MPS، انتظار می‌رود OCR در سه ماهه سوم 2023 به 3.95 برسد، با 25bps قیمت کامل در سه ماهه اول 2025. از سوی دیگر، جامعه مالی شاهد افزایش سریع‌تری در کوتاه‌مدت است و انتظار می‌رود همان اوج در آوریل 2023 باشد. ، اما آنها همچنین انتظار دارند که نرخ ها بلافاصله پس از آن شروع به کاهش کنند.

بنابراین، برای اینکه دلار نیوزیلند بتواند آخرین بهبود خود را گسترش دهد، RBNZ ممکن است نیاز داشته باشد، نه تنها پیش بینی های مسیر نرخ خود را ارائه دهد، بلکه باید زمان بندی زمانی که انتظار دارد شروع به کاهش نرخ ها فراتر از آنچه بازار است، حفظ کند. با توجه به اینکه خود بانک انتظار دارد تورم در سال آینده حدود 4.9 درصد باشد و همچنان بالاتر از محدوده هدف 1-3 درصد خود در دو سال آینده باشد، این سناریو بسیار محتمل به نظر می رسد. کیوی/دلار می تواند آخرین بهبود خود را گسترش دهد و شاید منطقه 0.6565 را که با قله های 5 می و 3 ژوئن مشخص شده است، به چالش بکشد. شکستن بالاتر می تواند آن را به سمت منطقه 0.6720 سوق دهد. برای نشان دادن یک عقب نشینی مناسب، بانک ممکن است مجبور شود زمان بندی زمانی را که انتظار دارد شروع به کاهش نرخ ها و/یا سیگنال اوج پایین تری می کند را مشخص کند. این امر می‌تواند کیوی را به زیر علامت کلیدی 0.6360 دلار برساند، و امکان فرورفتن به سمت حمایت 0.6210 را فراهم کند، شکستن آن می‌تواند زمینه را برای پایین‌ترین سطح 2 سال اخیر در 14 جولای، در 0.6060 فراهم کند.

  • براي آمريكا كه هفته پيش داد ههاي تورمي قابل ملاحظه اي را منتشر كرد، در هفته پيش رو داد ههاي سطوح خرده فروشي را داريم كه انتظار مي رود وزن افزايش قيمت ها در آن كمتر و تقاضاي واقعي بيشتر باشد. صورتجلسه FOMC در ارتباط با رابطه بين كاهش تورم و افزايش نرخ بهره توجه بازار را به خود جلب خواهد كرد. شاخصهاي توليد صنعتي و به مراتب مهمتر خانه سازي وضعيت رونق اقتصاد آمريكا را اندازه گيري مي كنند.
  • مهمترين شاخصي كه از اروپا منتشر خواهد شد، شاخص احساس اقتصادي آلمان و اروپا روز س هشنبه است، پيش بيني ها گواه وخيم تر شدن اوضاع از اين ناحيه است، كه تهديد جدي براي يورو خواهد بود.
  • انگلستان كه با اولين گزارش منفي خود از رشد اقتصادي، وارد ركود پيش بيني شده خود در طول 5 فصل مي شود. هفته پيش رو گزارشات نرخ بيكاري، تورم، اعتماد مصرف كننده و سطوح خرده فروشي خود را منتشر م يكند كه احتمالا تاييدي بر اين ادعا هستند.
  • شاهد رونق در اقتصاد چين در ماه جولاي بوديم كه به مراتب اثر خود را روي ارزهاي آزي و كيوي گذاشت، براي هفته پيش رو نيز داده هاي مربوط به تقاضا و توليد صنعتي چين جالب توجه خواهند بود. از سوي ديگر صورتجلسه بانك استراليا براي ميزان افزايش نرخ بهره 50 صدم درصدي دنبال ميشود.
  • براي نيوزلند شاخص PPI و مهمتر از آن تغيير نرخ بهره رسمي را داريم كه در كنار داده هاي بهتري از چين و افزايش مورد انتظار نرخ بهره، مي تواند به تقويت ارز آن كمك كند.
  • رشد اقتصادي در فصل دوم براي ژاپن گزارش ميشود كه برخلاف فصل قبلي رشد قابل توجهي براي آن پيش بيني مي شود.
  • سفارشات ماشين آلات و تراز تجاري نيز در انتهاي هفته براي ژاپن در خور توجه است. مثبت بودن پيش بين يها در كنار ركود جهاني ين را با استقبال مواجه خواهد كرد.
  • سوييس كه در ماه جولاي رشد قيم تها براي مصرف كننده را تجربه نكرده است، روز دوشنبه گزارشي از رشد قيمت توليد كننده دارد كه با توجه به سياست پيش روي بانك با اهميت است.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید