جلسات بانک مرکزی آمریکا، انگلستان و سوئیس

تورم مصرف‌کننده آمریکا به 8.6% رسید. قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا در ماه می 1% نسبت به ماه پیشین افزایش یافت در حالی که در بعد سالانه این افزایش قیمت به 8.6% رسید، بالاترین تورم در 40 سال گذشته. قیمت‌ها به طرز گسترده‌ای افزایش یافتند به طوری که قیمت کالاها 1.3% و خدمات 0.8% رشد یافتند. در حالی که بیشتر افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش قیمت بخش‌های پر نوسان مواد غذایی و انرژی بود، اما حتی با حذف این موارد پرنوسان، شاخص  هسته  قیمت مصرف‌کننده 0.6% نسبت به ماه پیش و 6% نسبت به سال پیش افزایش یافت. پس از این افزایش در نرخ تورم، بازده اوراق 10 ساله خزانه‌داری به شدت افزایش یافت و به 3.16% رسید. این افزایش بازده ناشی از قیمت‌گذاری سومین افزایش 0.5% نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر بود. با این قیمت‌گذاری دلار آمریکا به شدت قوت گرفت و در کنار آن طلا نیز رشد قابل توجهی کرد که دلیل آن حفاظت سرمایه‌گذاران از کاهش ارزش سرمایه خود بود.

 

سقوط احساسات مصرف‌کننده به پایین ترین سطح 40 سال گذشته. فشار مداوم و گسترده قیمت‌ها مطمئناً مصرف‌کنندگان را تحت فشار قرار می‌دهد و شاید این موضوع در بدتر شدن مداوم احساسات مصرف کننده مشهود باشد. در قرائت اولیه ماه ژوئن، احساسات مصرف‌کننده به پایین ترین حد خود یعنی 50.2 سقوط کرد. این کاهش به دلیل کاهش در ارزیابی مصرف‌کنندگان از شرایط فعلی و انتظارات بود. شاخص شرایط فعلی به پایین ترین حد خود رسید و تقریباً هشت واحد کاهش یافت و به 55.4 رسید، در حالی که با 46.8، شاخص انتظارات پایین ترین سطح از دهه 1980 بود و برای اولین بار از سال 2011 به زیر 50 رسید.

در حالی که اخیراً عوامل زیادی بر روحیه مصرف‌کنندگان تأثیر گذاشته است، تورم مقصر اصلی بوده است. انتظارات تورمی برای سال آینده به 5.4 درصد افزایش یافت تا با بالاترین رقم 40 سال گذشته بهار امسال مطابقت داشته باشد، اما چاپ امروز زنگ خطر را به دلیل افزایش چشمگیر انتظارات تورمی بلندمدت به صدا درآورد. انتظارات بلندمدت که تمایل به واکنش کمتر نسبت به محیط تورم فعلی دارند، در ژوئن نسبت به ماه قبل به 3.3 درصد افزایش یافت. با توجه به انتظارات بلندمدت در حال حاضر به سمت بالاترین محدوده دهه گذشته، مصرف کنندگان به طور فزاینده ای انتظار دارند که تورم طولانی تر باشد، که تنها فشار بیشتری بر فدرال رزرو برای کنترل سریع تورم می افزاید.

بانک مرکزی اروپا(ECB) در آخرین اعلامیه سیاست پولی خود در هفته جاری، گام دیگری در مسیر عادی سازی سیاست های خود برداشت. بانک مرکزی اروپا نرخ بهره سیاستی خود را ثابت نگه داشت و گفت که خریدهای خالص تحت برنامه خرید دارایی (APP) در 1 ژوئیه به پایان می رسد. اما مهمتر از آن، ECB  همچنین سیگنال های بسیار واضحی از افزایش نرخ های سیاستی آتی در ماه جولای و پس از آن ارسال کرد. به طور خاص، بانک مرکزی اروپا گفت:

  • این بانک قصد دارد در نشست سیاست پولی ماه جولای خود، نرخ های بهره کلیدی بانک مرکزی اروپا را 25 واحد افزایش دهد.
  • با نگاهی بیشتر به آینده، شورای حاکم انتظار دارد که نرخ بهره کلیدی بانک مرکزی اروپا را دوباره در ماه سپتامبر افزایش دهد. تنظیم دقیق این افزایش نرخ به چشم انداز تورم میان مدت به روز شده بستگی دارد. در صورت تداوم یا بدتر شدن دورنمای تورم میان مدت، افزایش بیشتر در جلسه سپتامبر مناسب خواهد بود.
  • پس از سپتامبر، بر اساس ارزیابی فعلی خود، شورای حاکم پیش بینی می کند که یک مسیر تدریجی اما پایدار برای افزایش بیشتر نرخ های بهره مناسب خواهد بود.

بانک مرکزی همچنین پیش‌بینی‌های اقتصادی به‌روزرسانی‌شده‌ای را ارائه کرد و مجدداً پیش‌بینی تورم را افزایش داد و پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی خود را کاهش داد.

 

بانک مرکزی استرالیا (RBA) سرعت افزایش نرخ بهره را افزایش داد و فعالان بازار را برای دومین جلسه متوالی شگفت زده کرد. RBA   نرخ نقدی خود را با 50 واحد افزایش به 0.85% افزایش داد، که دو برابر پیش بینی اجماع 25 واحدی بود. بانک مرکزی اعلام کرد انتظار می‌رود تورم پیش از بازگشت به محدوده 2 تا 3 درصد در سال آینده، افزایش یابد. در مورد رشد، RBA  گفت که اقتصاد انعطاف پذیر است و اشاره کرد که ترازنامه خانوارها و مشاغل به طور کلی وضعیت خوبی دارند. با این حال، بانک مرکزی به برخی ابهامات مربوط به مصرف کنندگان، مانند افزایش تورم که بر قدرت خرید تأثیر می گذارد، اشاره کرد. اما با وجود مقداری کاهش در نرخ پس‌انداز خانوارها، همچنان پس ‌اندازها بیشتر از دوران قبل همه‌گیری است. به طور کلی،RBA رشد قوی مصرف خانوارها در سال جاری و رشد انعطاف پذیر تولید ناخالص داخلی را پایه اساسی افزایش نرخ می‌داند. در مقابل این پس‌زمینه، اکنون انتظار می رود نرخ سیاستی، 50 واحد دیگر در جولای افزایش یابد، قبل از افزایش معمولی 25 واحدی  در اواخر امسال.

اقتصاد ایالات متحده آمریکا در هفته جاری:

افزایش مجدد نرخ بهره در انتظار آمریکا. انتظار می‌رود که نشست ژوئن FOMC، با اعلام این که کمیته نرخ وجوه فدرال را با 50 واحد افزایش به محدوده هدف 1.25٪ -1.50% می رساند، به پایان برسد. فدرال رزرو ماه هاست که تلاش های خود را برای کاهش تورم بیشتر می کند. از آنجایی که افزایش 50 واحدی کاملاً قطعی است، واکنش بازار به این افزایش باید نسبتاً خاموش باشد. برنامه هایی برای تعدیل ترازنامه در جلسه کمیته در ماه می به تصویب رسید و هیچ تغییری در این جلسه خاص باقی نگذاشت.

با این حال، آخرین خلاصه پروژه های اقتصادی فدرال رزرو (SEP) چیزی است که احتمالاً تغییر خواهد کرد. در حال حاضر، تورم هسته PCE  نزدیک به 5 درصد است، بنابراین اگر میانگین پیش‌بینی برای پایان سال جاری به میزان متوسطی افزایش یابد، تعجب نخواهیم کرد. یکی دیگر از تغییرات بالقوه، جابجایی بالاتر در “دات پلات(dot plot) ” خواهد بود. تصور می‌شود نقطه میانه پایان سال 2022، 2.875٪ یا بیشتر خواهد بود، که نرخ وجوه فدرال را تا پایان سال کمی بالاتر از تخمین خنثی قرار می دهد، که مطابق با انتظارات بازار است. اگر نقطه میانه برای پایان سال جاری از این تخمین فراتر رود، در آن صورت کمیته بیش از آنچه اکثر فعالان بازار در حال حاضر قضاوت می‌کنند، تندروتر خواهد بود. اما در مورد فشارهای تورمی معتقدیم که بدترین شرایط برای تورم هنوز در راه است. انتظار می‌رود که حرکت شدید تورم می‌تواند در اوایل ماه آینده، نرخ اصلی CPI را به نزدیک 9 درصد برساند و تا پاییز نزدیک به آن سطوح باقی بماند.

به طور خلاصه، تورم قرار است به حدی باشد که فدرال رزرو بخواهد بسیار بالا باقی بماند. این نشان می‌دهد که FOMC با سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر مقابله خواهد کرد تا زمانی که تورم را به‌طور آشکاری رو به نزول ببیند. افزایش نرخ 50 واحدی دیگر در جلسه FOMC در هفته آینده کاملاً تضمین شده است و چند افزایش 50 واحدی دیگر در جولای و سپتامبر بسیار محتمل به نظر می رسد. همچنین نشان می‌دهد که کاهش فوری قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان وجود نخواهد داشت.

 

در چند ماه گذشته، مصرف‌کنندگان با بادهای مخالف تورمی روبه‌رو شده‌اند که مانند آن در بیش از 40 سال سابقه نداشته است. خرده فروشی در ماه آوریل 0.9% افزایش یافت که چهارمین افزایش ماهانه متوالی است. خرده فروشی به صورت اسمی گزارش می‌شود، به این معنی که برای تغییرات قیمت تعدیل نمی‌شود. با تعدیل تورم، تخمین زده می‌شود که خرده‌فروشی واقعی در طول ماه کمی قوی‌تر 1.2 درصد افزایش یافته است. دلیل اینکه تخمین‌ها از رشد واقعی خرده‌فروشی بالاتر از رقم اسمی گزارش‌شده بود، این بود که قیمت کالاهای مصرفی در طول همان ماه کاهش یافت و خرده‌فروشی عمدتاً مخارج کالاها را در بر می‌گیرد در مقابل خدماتی که قیمت‌ها در آن دوره افزایش یافت.

انتظار می‌رود که ماه می سود مثبت دیگری را در فروش اسمی خرده‌فروشی به ارمغان بیاورد، البته با نرخ آهسته‌تر 0.3 درصدی. در صورت تحقق، افزایش 0.3 درصدی در فروش اسمی، به کاهش 1.0 درصدی در فروش واقعی بر اساس قرائت CPI  ماه می ترجمه می‌شود. قیمت‌های انرژی و کالاها هر دو در طول ماه جهش کردند، به این معنی که پویایی کاهش قیمت کالاها که فروش تعدیل‌شده بر اساس تورم را افزایش می‌دهد، در ماه می وجود نخواهد داشت. ذخیره قابل توجهی از پس‌انداز خانوارها به مصرف کنندگان کمک کرده است تا فشارهای تورمی فزاینده را تا این مرحله مدیریت کنند. با این حال، تداوم ضعف در احساسات مصرف‌کننده نشانه آن است که سرعت بالای روند مخارج به طور نامحدود ادامه نخواهد داشت.

 

در ماه آوریل، کل شروع ساخت‌وساز مسکن با 0.2 درصد کاهش به 1.72 میلیون واحد شروع شد. تولید خانه های جدید احتمالاً در ماه می دوباره کاهش یابد. کاهش ماه آوریل در کل شروع به طور کامل در سمت تک خانواده بود. کاهش 4.6 درصدی مجوزهای تک‌خانواری به شواهدی می‌افزاید که سازندگان شروع به کاهش کرده‌اند، زیرا نرخ‌های وام مسکن به شدت بالاتر، باعث کاهش تقاضای خانه‌های جدید شده است. افزایش هزینه‌های تامین مالی درست زمانی رخ داده است که صنعت ساخت‌وساز در نهایت شروع به مشاهده برخی تسهیلات از نظر قیمت‌گذاری مصالح ساختمانی و در دسترس بودن کرده است.

 چند خانواده در ماه آوریل افزایش یافت. با این حال، مجوزهای چند خانواده در ماه آوریل 1.0٪ کاهش یافت. عقب نشینی در مجوزها نشان می دهد که رشد توسعه چند خانواده جدید ممکن است به زودی شروع به کند شدن کند. در مقایسه با رکورد سال گذشته، تقاضای آپارتمان تا حدودی در سال جاری کاهش یافته است. با این حال، نرخ‌های خالی آپارتمان‌ها همچنان نزدیک به پایین‌ترین حد تاریخی باقی می‌ماند و اجاره‌بها همچنان در بسیاری از بازارهای بزرگ با نرخی بالاتر از میانگین در حال افزایش است. علیرغم کاهش اندک اخیر در مجموع مجوزها، مجوزها هنوز قبل از شروع در حال اجرا هستند، به این معنی که هنوز حجم نسبتاً سالمی از پروژه ها وجود دارد. در مجموع، ما نرخ متوسط اما همچنان قوی 1.719 میلیون واحدی را برای کل مسکن در ماه می تخمین می زنیم.

 

اقتصاد بریتانیا در هفته جاری:

اقتصادی در تلاطم. ارقام تولید ناخالص داخلی بریتانیا در آوریل هفته آینده، برای هرگونه نشانه ای از قیمت بالای انرژی که بر درآمد واقعی تأثیر می گذارد و در نتیجه رشد اقتصادی را کاهش می دهد، به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نتیجه مارس یک شگفتی نزولی بود زیرا تولید ناخالص داخلی 0.1 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت و فعالیت بخش خدمات و تولید صنعتی هر دو کاهش یافتند. شاخص های اولیه برای آوریل تا کنون تا حدودی متفاوت است. PMI خدمات بریتانیا در ماه آوریل کاهش یافت (اگرچه متعاقباً در ماه مه بسیار شدیدتر شد)، در حالی که فروش خرده فروشی آوریل به طور غیرمنتظره ای 1.4 درصد افزایش یافت. در همین حال،PMI  تولیدی بریتانیا در ماه آوریل نسبتاً افزایش یافت.

با توجه به این سیگنال‌های ترکیبی ملایم، فعالان بازار می‌توانند به ارقام تولید ناخالص داخلی آوریل نگاه کنند تا شفافیتی در مورد سرعت کند شدن اقتصاد بریتانیا (یا نه) داشته باشند. پیش‌بینی اجماع بر این است که تولید ناخالص داخلی آوریل 0.2 درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته باشد، یا انتظار می‌رود فعالیت خدمات 0.2 درصد و تولید صنعتی کمی بیشتر از 0.3 درصد افزایش یابد. با توجه به تورم بالا، حتی یک افزایش متوسط در تولید ناخالص داخلی

بریتانیا باید برای بانک انگلستان کافی باشد تا در نشست سیاست پولی ژوئن خود دوباره نرخ بهره را افزایش دهد.

کمیته سیاست پولی بانک انگلستان نیز قرار است روز پنجشنبه تشکیل جلسه دهد. این کمیته از دسامبر نرخ بانکی خود را 90 واحد افزایش داده است و ما به دنبال افزایش بیشتر نرخ در ماه های آینده هستیم. نرخ کلی تورم CPI در بریتانیا به 9.0 درصد رسیده است که به طور قابل توجهی بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی است و نرخ دو رقمی در چند ماه آینده دور از ذهن به نظر نمی رسد. بنابراین، ما انتظار داریم که کمیته در روز پنج‌شنبه با افزایش ۲۵ واحدی دیگر در نشست سیاستی بعدی خود در ۴ اوت، نرخ‌ها را ۲۵ واحد افزایش دهد. ما انتظار نداریم که کمیته  آنقدر که قیمت‌گذاری فعلی بازار نشان می‌دهد انقباض انجام دهد- بازار در حال حاضر برای نرخ بانکی نزدیک به 3.00٪ تا ماه مه آینده قیمت گذاری شده است – به دلیل خطرات نزولی که انقباض پولی قابل توجه برای اقتصاد ایجاد می‌کند. درآمد واقعی به سرعت به دلیل تورم بالا در حال کاهش است و ترکیبی از کاهش بالقوه در مخارج مصرف کننده و انقباض پولی قابل توجه می تواند باعث شود که فعالیت های اقتصادی به شدت کاهش یابد.

 

اقتصاد کشور سوئیس در هفته جاری:

تغییر نزدیک است؟  بانک مرکزی سوئیس در نشست سیاست گذاری خود در این هفته نرخ بهره را افزایش نداد، اگرچه شورای حاکم نشان داد که قصد دارد در نشست بعدی خود در 21 جولای 25 واحد نرخ بهره را افزایش دهد. بانک ملی سوئیس (SNB)  جلسه سیاست گذاری سه ماهه بعدی خود را در 16 ژوئن برگزار خواهد کرد. اکثر ناظران انتظار دارند که هیئت مدیره نرخ سیاستی خود را در 0.75-% نگه دارد، جایی که از ژانویه 2015 حفظ شده است. اقتصاد سوئیس در بیشتر دهه گذشته با یک مورد خفیف کاهش قیمت مواجه بود، اما نرخ کلی تورم CPI به 3% نزدیک می‌شود، بالاترین نرخ در نزدیک به 14 سال گذشته. با این که به نظر می‌رسد که اقتصاد در حال حاضر روی پایه محکمی قرار دارد – تولید ناخالص داخلی واقعی 0.5٪ (ماهانه) به صورت متوالی در سه ماهه 1-2022 رشد کرد – ما به دنبال اولین چرخه انقباضSNB  از سال 2005-2007 هستیم تا اواخر امسال آغاز شود. به طور خاص، ما انتظار داریم که SNB در ماه دسامبر نرخ های خود را 25 واحد افزایش دهد و پس از آن در نیمه اول سال 2023، دو افزایش 25 واحدی افزایش یابد.

 

اقتصاد کشورهای آسیا و اقیانوسیه:

چین:  بهبود پس از چالش‌های فراوان. سال 2022 تاکنون سال پر چالشی برای اقتصاد چین بوده است. در مقابل این پس‌زمینه، داده‌های فعالیت هفته آینده در ماه می احتمالاً برای نشانه‌هایی که اقتصاد بدترین وضعیت را پشت سر می‌گذارد، به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با شروع تدریجی حذف محدودیت‌های کووید در هفته‌های اخیر، PMI  بخش تولید و خدمات در ماه می بهبود متوسطی را نشان داد و به همین ترتیب، داده‌های فعالیت در ماه می نیز احتمالاً نشان دهنده بهبودی است.

در بخش مصرف‌کننده، انتظار می‌رود فروش خرده‌فروشی در ماه می 7.1 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند، که همچنان نتیجه‌ای ملایم است اما نسبت به کاهش 11.1 درصدی در آوریل ضعیف‌تر است. در همین راستا، انتظار می‌رود تولید صنعتی ماه می 1.0 درصد کاهش یابد که کمتر از 2.9 درصد در آوریل خواهد بود. در مجموع، این ارقام همچنان با عملکرد اقتصادی ضعیف چین در سال 2022 مطابقت دارد. به طور خاص برای سه ماهه دوم تا 2022، ما انتظار داریم رشد صفر بر اساس سه ماهه متوالی داشته باشیم، در حالی که برای سال 2022، ما انتظار داریم رشد تولید ناخالص داخلی تنها 4.2٪ باشد.

استرالیا: یک اقتصاد قوی همراه با بازار کار قوی‌تر. اقتصاد استرالیا در بیشتر سال 2022 به طور پیوسته در مسیر بهبودی قرار داشته است، روندی که احتمالاً با گزارش بازار کار ماه مه ادامه یافت. از منظر رشد گسترده تر، تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول با افزایش 0.8 درصدی نسبت به سه ماهه فصلی و 3.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، شگفت زده شد. با توجه به بازار کار، اشتغال برای شش ماه متوالی افزایش یافته است.

پیش بینی اجماع این است که رشته افزایش اشتغال در ماه می ادامه داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود که کل اشتغال در ماه گذشته 25000 نفر افزایش یافته باشد که نسبت به افزایش 4000 شغلی در آوریل بهبود یافته است. همچنین مقداری علاقه به تقسیم این سود شغلی بین مشاغل تمام وقت و مشاغل پاره وقت وجود خواهد داشت. در همین حال، انتظار می‌رود نرخ بیکاری به 3.8 درصد کاهش یابد. با توجه به رشد اقتصادی قوی، افزایش تورمCPI  و احتمال رشد سریع‌تر دستمزدها در سه‌ماهه‌های آینده، یکی دیگر از گزارش‌های معتبر بازار کار استرالیا با انقباض بیشتر پولی توسط بانک مرکزی استرالیا در ماه‌ها و سه‌ماهه‌های آینده سازگار است.

ژاپن: پایداری در سیاست‌های اقتصادی. تنها بانک مرکزی بزرگی که حتی به افزایش نرخ بهره فکر نمی کند، بانک مرکزی ژاپن است که روز جمعه جلسه خود را به پایان می رساند. رژه مقامات BoJ  اخیراً به وضوح نشان داد که تغییر سیاست در دستور کار این جلسه نیست.

مقامات BoJ  امیدوارند با حفظ موقعیت خود و اجازه دادن به ین برای تضعیف بسیار، تورم کافی را از خارج وارد کنند تا انتظارات تورمی را در اقتصادی که دهه‌ها با افزایش تورم مبارزه می‌کند، افزایش دهند. اما هر چیزی حدی دارد. سقوط ین به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است و با توجه به اینکه تورم در حال حاضر بالاتر از هدف 2 درصد است، فشار زیادی بر بانک مرکزی ژاپن برای تغییر مسیر وجود دارد. در حالی که احتمالاً این بار هیچ اتفاقی نمی‌افتد، تعجب نکنید اگر BoJ  شروع به چرخش کشتی در جولای یا سپتامبر کند، اگر تورم همچنان در حال افزایش باشد. این در نهایت می تواند پایین ترین سطح ین را نشان دهد.

 

همبستگی میان متغیرهای کلان اقتصادی و بازار رمزارزها:

تطابق تئوری و رفتار دارایی‌ها در بازار رمزارزها. در هفته گذشته همبستگی میان متغیرهای کلان اقتصادی با بازار کریپتوکارنسی مطابق با تئوری‌های اقتصادی بود. به عنوان مثال با افزایش انتظارات تورمی (T5YIFR) سرمایه‌گذاران برای حفاظت از سرمایه خود در بلندمدت اقدام به خرید رمزارزها کردند و قیمت آن افزایش یافت. همچنین این بازار با شاخص دلار (DXY) همبستگی منفی قابل توجهی دارد. این بازار ریسکی با شاخص سنجش ریسک طلا/نقره نیز به خوبی رابطه عکس دارد. رشد بازار سهام که در این گزارش با شاخص S&P500 نشان داده شده، با بازار کریپتو رابطه مثبت و منطقی دارد.

روزانه     

4 ساعته 

جمع‌بندی:

  • بانک مرکزی آمریکا، فدرال رزرو، نرخ بهره خود را 0.5% افزایش خواهد داد. این افزایش نرخ در بازارهای مالی قیمت‌گذاری شده است. بنابراین اگر هیچ شگفتی در کار نباشد، بازار احتمالا به این افزایش واکنش مثبت نشان نخواهد داد.
  • لحن صحبت و سیگنال‌هایی که اعضای کمیته پولی فدرال در صحبت‌های خود دارند بسیار حائز اهمیت خواهد بود و اگر هاوکیش (تندرو) صحبت کنند، به احتمال زیاد بازارهای مالی دارای نوسانات شدیدی خواهند شد و شاخص دلار افزایش خواهد یافت. همراه با افزایش شاخص دلار احتمالا شاهد ریزش‌هایی در بازارهای رمزارزها، سهام و کامودیتی‌ها خواهیم بود.
  • انتشار شاخص‌هایی همچون خرده‌فروشی، تورم تولیدکننده و … باعث تغییر لحن صحبت آقای پاول، رئیس فدرال رزرو، خواهد شد. در صورت انتشار قوی شاخص خرده فروشی اعضای FOMC با اطمینان بیشتری در مورد سیاست‌های انقباضی خود صحبت خواهند کرد.
  • افزایش 0.25% نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلستان کاملا پیش‌خور شده است. بنابراین فقط در صورت افزایش 0.5% نرخ بهره می‌توان انتظار نوسان در بازارهای مالی را داشت. اگر شاخص‌های دآرمدی، تولیدی و اشتغال اقتصاد انگلستان فراتر از انتظارات منتشر شوند، می‌توان انتظار یک افزایش 0.5% نرخ بهره را داشت. در این صورت جریان‌های پولی و مالی در جهان به سمت این ارز حرکت می‌کنند.
  • بانک مرکزی کشور سوئیس اهل شگفت‌زده کردن بازار نیست و سیاست‌های اقتصادی خود را بر اساس برنامه جلو می‌برد. بنابراین هیچ‌گونه افزایش نرخ بهره توسط این بانک پیش‌بینی نمی‌شود و با احتمال زیاد نرخ بهره در مقدار 0.75-% باقی خواهد ماند.
  • پیش‌بینی نمی‌شود که بانک مرکزی ژاپن نیز تغییر سیاستی خاصی داشته باشد. بنابراین جلسه روز جمعه این بانک صرفا برای ارائه راهنمایی از سوی مقامات پولی در مورد اقدامات آینده این بانک مهم خواهد بود.
  • داده‌های چین در صورت انتشار خوب، می‌تواند جو ریسک‌پذیری را در بازار ایجاد کند. در صورت بهبود دیگر شرایط بازار، دارایی‌های ریسکی مجالی برای رشد پیدا خواهند کرد.

 

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید