استراتژی آسیایی بایدن

نشانه‌های رکود شروع به ظهور می‌کنند. از ابتدای سال، نرخ‌های وام مسکن افزایش یافته است، به طوری که میانگین نرخ بهره 30 ساله برای وام مسکن با نرخ ثابت از میانگین 3.45 درصد در ژانویه به تقریبا 5.0 درصد در آوریل افزایش یافته است. شاید تعجب‌آور نباشد که به نظر رسد فروش خانه تحت فشار نرخ‌های بهره بالاتر کاهش می‌یابد. این هفته، اداره سرشماری گزارش داد که فروش خانه های جدید در ماه آوریل 16.6 درصد کاهش یافته است. کاهش ماه آوریل شدیدترین انقباض ماهانه از ژوئیه 2013 است، سقوطی که همزمان با افزایش نرخ وام مسکن به دنبال اظهارات فدرال رزرو در مورد انقباض سیاست های پولی آتی و در نتیجه تیپرینگ سریع‌تر بود. سرعت سالانه 591000 واحدی فروش مسکن، کندترین سرعت از آوریل 2020 بوده است، زمانی که فروش با شروع همه‌گیری متوقف شد. در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که کاهش فروش را به دلیل محدودیت های عرضه که تولید خانه های جدید را محدود می کند و تکمیل پروژه را به تاخیر می اندازد، دانست اما در چند ماه گذشته یک عقب نشینی آشکار در تقاضای خریداران وجود داشته است. فروش خانه معلق، قراردادهای امضا شده را اندازه گیری می کند و فروش موجود را یک یا دو ماه افزایش می دهد، بنابراین کاهش بیشتر در فروش خانه در آینده ظاهر می شود.

اقتصاد ایالات متحده کوچک شده است. با توجه به کاهش نرخ سود در بازار مسکن، به نظر می رسد به طور فزاینده ای محتمل است که بخش مسکونی به عنوان یک عامل کشنده بر رشد تولید ناخالص داخلی واقعی در سه ماهه دوم تا 2022 عمل کند.

دومین برآورد تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول 2022 این هفته منتشر شد. در مجموع، داده های تجدید نظر شده نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی واقعی ایالات متحده با نرخ سالانه 1.5٪ کاهش یافته است که نشان دهنده یک تجدید نظر نزولی جزئی نسبت به برآورد “پیشرفت” 1.4٪ گزارش شده در ماه گذشته است.

داده های اصلاح شده همچنان نشان می دهد که دو جزء مخارج، یعنی موجودی ها و صادرات خالص، تا حد زیادی مسئول کاهش تولید ناخالص داخلی واقعی در سه ماهه اول بوده اند. با این حال، بازنگری‌ها نشان می‌دهد که هزینه‌های واقعی مصرف شخصی در سه ماه اول سال با سرعت کمی قوی‌تر رشد کرده است، که نشان‌دهنده سرعت انعطاف‌پذیر هزینه‌ها در بخش‌های «هسته» اقتصاد است.

واگرایی بین رشد در هزینه و درآمد. مخارج شخصی در طول ماه 0.9 درصد افزایش یافت که کمی بیشتر از برآوردهای اجماع بازار بود. علاوه بر این، اصلاحات رو به بالا در داده های ماه مارس نشان می دهد که هزینه ها در ماه مارس به میزان قابل توجهی 1.4 درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر، درآمد شخصی 0.4 درصد افزایش یافت که کمی کندتر از حد انتظار بود. واگرایی بین رشد در هزینه و درآمد به این معنی است که مصرف کنندگان احتمالاً برای خرید به اعتبار متکی هستند یا از پس انداز استفاده می کنند. نرخ پس انداز در آوریل به 4.4 درصد کاهش یافت که پایین ترین سطح در 14 سال گذشته است.

با این حال، سرعت بالای هزینه‌ها اخیراً نشانه آن است که رسیدن به بالاترین نرخ تورم در 40 سال گذشته برای از بین بردن خرج‌کرد کامل مصرف‌کنندگان کافی نیست. با تعدیل قیمت‌های بالاتر، هزینه‌های واقعی در آوریل 0.7% افزایش یافت و افزایش گزارش اولیه مارس تا 0.5% اصلاح شد. همانطور که اشاره شد، با ادامه کاهش تورم در ذخایر پس‌انداز خانوار، هزینه‌های مصرف‌کننده کاهش می‌یابد. شاخص تعدیل PCE نسبت به سال قبل 6.3 درصد افزایش داشت، در حالی که معیار اصلی 4.9 درصد افزایش یافت. کاهش تورم اصلی PCE، که هنوز به طور قابل توجهی بالاتر از هدف فدرال رزرو است، به این دیدگاه اعتبار می‌دهد که فدرال رزرو به شدت سیاست های پولی را برای کاهش تورم ادامه خواهد داد.

بانک مرکزی هاوکیش نیوزلند به افزایش نرخ بهره ادامه می دهد.

پس از افزایش 50 واحدی نرخ بهره در آوریل، بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) در نشست سیاست پولی خود در ماه می، نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه افزایش داد و به 2.00 درصد رساند. سیاستگذاران بر تعهد خود برای بازگرداندن تورم به محدوده 1 تا 3 درصد تأکید کردند و اشاره کردند که برای حمایت از ثبات قیمت و اشتغال به تشدید بیشتر نیاز است. به نظر ما، زبان جنگ طلبانه این بیانیه راه را برای افزایش نرخ 50 واحدی در ثانیه در آینده هموار می کند. پیش‌بینی‌های به‌روزشده از RBNZ نشان‌دهنده برنامه افزایش سریع نرخ بهره، و همچنین تورم بالاتر و پایدارتر است. بانک مرکزی اکنون شاهد است که نرخ رسمی نقدی در پایان سال جاری به 3.4 درصد در مقایسه با 2.2 درصد قبلی رسیده است و اکنون تورم CPI را به 7.0 درصد در سه ماهه دوم تا 2022 در مقایسه با اوج قبلی 6.6 درصد در سه ماهه اول تا 2022 می بیند. با توجه به پیش‌بینی‌های به‌روز شده و اظهارنظرهای تندرو، ما اکنون انتظار دو افزایش 50 واحدی دیگر در ماه‌های ژوئیه و آگوست را داریم و به دنبال آن افزایش 25 واحدی نرخ بهره در ماه‌های اکتبر و نوامبر، که نرخ سیاستی را در پایان سال 2022 به 3.50 درصد می‌رساند. اگر رشد اقتصادی انعطاف پذیر باشد و تورم به طور مداوم بالا بماند، انقباض بیشتر پولی را رد نمی کند. در حال حاضر، ما هیچ کاهش نرخی را در افق پیش‌بینی خود پیش‌بینی نمی‌کنیم.

کاهش شاخص مدیران خرید ناحیه اروپا

نظرسنجی های این هفته PMI آخرین بینش را در مورد چگونگی وضعیت برخی از اقتصادهای کلیدی اروپا ارائه می دهد و نشان دهنده ثروت های متفاوت در سراسر منطقه است. شاخص‌های PMI منطقه یورو کاهش خفیفی را گزارش کردند که حاکی از کاهش اندک حرکت است، هرچند به سطوحی که در محدوده رشد باقی می‌مانند. شاخص PMI خدمات منطقه یورو در ماه مه بیش از حد انتظار کاهش یافت و به رقم قابل احترام 56.3 رسید، در حالی که با توجه به برخی از اقتصادهای بزرگتر منطقه، PMI خدمات آلمان نیز به 56.3 و PMI خدمات فرانسه کاهش یافت و به 58.3 رسید. برای بخش تولید، PMI منطقه یورو به 54.4 سقوط کرد، با کاهش در PMI تولیدی فرانسه، اما در حالی که PMI تولیدی آلمان به طور کلی ثابت بود. بررسی‌های PMI همچنین نشان داد که فشارهای قیمت ورودی و خروجی همچنان پابرجا هستند. با توجه به روندهای معقول در فعالیت ها و فشارهای مداوم قیمت ها، می بینیم که بانک مرکزی اروپا در مسیر ارائه یک افزایش اولیه نرخ سپرده در نشست سیاست پولی ماه جولای خود قرار دارد.

 احتمال وقوع رکود شدید در بریتانیا

با این حال، برای بریتانیا، نظرسنجی‌های PMI نشان می‌دهد که اقتصاد ممکن است دچار کندی شدیدتری شود. مهمتر از همه، PMI خدمات ماه مه از 58.9 در آوریل به 51.8 کاهش یافت، در حالی که PMI تولیدی ماه می نیز به 54.6 کاهش یافت. بررسی‌ها کاهش سفارش‌های جدید و کاهش سفارش‌های صادراتی را نشان داد، در حالی که اجزای قیمت بررسی‌ها در سطوح بالا باقی ماندند که نشان‌دهنده فشارهای تورمی مداوم است. با توجه به اینکه تورم بریتانیا در حال حاضر 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل است و احتمالاً سریع‌تر هم می‌شود، می‌بینیم که بانک مرکزی انگلیس به افزایش نرخ سیاستی خود به میزان 25 واحد در هر جلسه حداقل تا ماه اوت ادامه می‌دهد. با این حال، اگر کاهش سرعت در فعالیت خدمات به طور خاص ادامه یابد، ما همچنین انتظار داریم که بانک انگلستان در اواخر امسال به سرعت تدریجی افزایش نرخ تغییر دهد.

اوپک پلاس این هفته برای بحث در مورد افزایش تولید بیش از 432000 بشکه در روز در ماه جولای تشکیل جلسه می دهد. قیمت نفت خام در هفته گذشته در حال افزایش بود و WTI به بالاترین سطح 115.17 نزدیک شد که نزدیک به بالاترین حد در 2 ماه گذشته بود. با بازگشایی شانگهای پس از یک قرنطینه 2 ماهه، بسیاری انتظار افزایش تقاضا را دارند. علاوه بر این، اتحادیه اروپا در تلاش است تا تحریم نفت روسیه را نهایی کند که گفته می شود امیدواریم تا 31 می تکمیل شود. این امر باعث افزایش تقاضا از سایر مناطق جهان خواهد شد. با این حال، علیرغم مسائل مربوط به تقاضا، منابع اوپک پلاس قبلاً گفته اند که به انتظارات موجود 432000 بشکه در روز در نشست این هفته پایبند خواهد بود.

بایدن یک استراتژی خاص آسیایی را اعلام کرد

رئیس جمهور بایدن روز دوشنبه از چارچوب اقتصادی هند و اقیانوس آرام (IPEF) رونمایی کرد، توافقنامه ای بین دوجین کشور که حدود 40 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را با هدف همکاری در موضوعاتی مانند زنجیره تامین، انرژی پاک، قوانین دیجیتال و اصلاحات مالیاتی تشکیل می دهد.جزئیات دقیق این توافق نامشخص باقی مانده است و ارزیابی تأثیر اقتصادی در این مرحله را دشوار می کند. اما این توافق بخشی از اولین استراتژی ویژه آسیایی است که توسط دولت بایدن ارائه شده است.

آنچه ابلاغ شده است این است که کشورهای عضو تصمیم خواهند گرفت که در کدام زمینه ها با “تعهدات با استانداردهای بالا” درخواست شده حداقل در یکی از چهار زمینه ذکر شده قبلی در توافقنامه شرکت کنند. قابل توجه است که چین از نظر طراحی به توافق اولیه دعوت نشده است، زیرا امید این است که IPEF به مقابله با نفوذ چین در منطقه کمک کند. با این حال، اشاره شد که آرزوهایی وجود دارد که مسیری برای پیوستن سایر کشورها به این توافق در آینده مشخص شود. در نهایت، برخلاف توافقنامه مشارکت ترانس پاسیفیک که در دولت اوباما مورد مذاکره قرار گرفت و از دولت ترامپ خارج شد، IPEF شامل هیچ گونه کاهش تعرفه‌ها نمی‌شود، که معمولاً جزء اصلی چنین توافق‌هایی است. همچنین هیچ گونه دسترسی به بازار را مشخص نمی کند و بنابراین یک توافق تجارت آزاد محسوب نمی شود.

اندازه گیری اعتماد مصرف کننده توسط هیئت کنفرانس در ماه آوریل اساساً ثابت بود. شاخص وضعیت فعلی با 1.2 واحد کاهش به 152.6 واحد رسید، در حالی که مؤلفه انتظارات با 0.5 واحد افزایش به 77.2 رسید. اگرچه تورم و افزایش نرخ بهره مطمئناً در ماه‌های اخیر چالش‌هایی را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرده است، بازار کار قوی به حفظ اطمینان کمک کرده است.

با نگاهی به آینده، انتظار می‌رود که اعتماد مصرف‌کننده در ماه می به 102.2 کاهش یابد که از 107.3 در آوریل کاهش یافته است. همانطور که در یک گزارش ویژه در سال گذشته توضیح دادیم، نظرسنجی اعتماد به شدت تحت تأثیر مسیر بازار کار است. در این راستا، سهم مصرف‌کنندگانی که شغل‌های فراوانی را گزارش می‌کنند با 1.5 درصد کاهش به 55.2 درصد در ماه آوریل رسیده است، هرچند که همچنان در نزدیکی رکورد این سری است. فرصت های شغلی در ماه مارس به بالاترین حد خود رسید، اما تقاضای نیروی کار اخیراً کاهش یافته است. در ترکیب با سیاست‌های پولی سخت‌تر و فشارهای مداوم قیمت‌ها، ما انتظار داریم که سرعت رشد اشتغال در ماه‌های آینده تعدیل شود (در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد)، که قرار است بر اعتماد اصلی مصرف‌کننده تاثیر بگذارد.

محدودیت‌های عرضه همچنان باعث کاهش فعالیت‌ها می‌شود، اما نشانه‌هایی از تضعیف تقاضا در حال رخ دادن است. در نظرسنجی تولید، شاخص کل در آوریل با 1.7 واحد کاهش به 55.4 رسید که نشان‌دهنده کندترین سرعت رشد از اواخر سال 2020 است. در هر نظر به مشکلات عرضه اشاره شد. به نوعی، و ما انتظار داریم که در بحبوحه قرنطینه های مرتبط با کووید در چین، شاهد ادامه فشار در آن جبهه باشیم. نظرسنجی آوریل همچنین کاهش تقاضا را با 0.3 واحد کاهش به 53.5 نشان داد. انتظار داریم در گزارش هفته آینده شاهد موضوعات مشابهی باشیم و به دنبال کاهش اندک شاخص تولید ISM به 55.2 در ماه مه باشیم.

در بخش خدمات، شاخص کل با 1.2 واحد کاهش به 57.1 رسید. کاهش قابل توجه در مولفه سفارشات جدید (5.5- امتیاز)، این نگرانی را ایجاد می کند که تقاضای خدمات در حال تزلزل است، در حالی که گرمای قیمت ها همچنان افزایش یافته است. در کنار هزینه های نیروی کار بالاتر، تصویر استخدام نیز ضعیف شد. مولفه اشتغال 4.5 واحد کاهش یافت و به 49.5 رسید و به محدوده انقباض سقوط کرد. برای ماه می، ما مشکوک هستیم که این پویایی ها ادامه داشته باشد و پیش بینی می کنیم که شاخص خدمات سرفصل به 56.8 برسد.

رشد اشتغال در ماه آوریل همچنان ادامه داشت و 428 هزار بشکه در طول ماه افزایش یافت. دستاوردهای شغلی به طور گسترده در صنایع مختلف بود. نرخ مشارکت نیروی کار 0.2 درصد کاهش یافت، اما به دنبال یک روند صعودی قوی بود. ما گمان می‌کنیم که عرضه نیروی کار در ماه‌های آینده همچنان بهبود خواهد یافت، زیرا بدتر شدن وضعیت مالی خانوارها در مواجهه با تورم بالا، کارگران را دوباره به بازار کار می‌کشاند. فرصت های شغلی زیادی در دسترس است، و ما با گزارش JOLTS در روز چهارشنبه نگاهی اولیه به فرصت های شغلی و گردش مالی آوریل خواهیم داشت.

با توجه به اینکه عرضه نیروی کار جایگاه محکم‌تری پیدا می‌کند و فرصت‌های باز همچنان وجود دارد، رشد اشتغال در ماه‌های آینده ثابت خواهد ماند. ما پیش‌بینی می‌کنیم حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه مه 325 هزار افزایش یابد و به دنبال کاهش نرخ بیکاری به 3.5 درصد هستیم. اگر افزایش 325 هزار نفری اتفاق بیفتد، نسبت به افزایش شغلی که در چند ماه گذشته دیده شده است، کاهش می یابد. شاخص های اشتغال منطقه ای فدرال رزرو در ماه مه بهبود یافت، اما با سرعت پایین.

به نظر می‌رسد که نرخ فرصت‌های شغلی بالا رفته و برنامه‌های استخدام مشاغل کوچک کاهش یافته است. با توجه به اینکه فرصت‌های شغلی به راحتی به استخدام‌های جدید تبدیل می‌شوند، رقابت سخت برای کارگران احتمالاً بهبود می‌یابد و به فرونشاندن فشارهای دستمزد کمک می‌کند. ما پیش‌بینی می‌کنیم میانگین درآمد ساعتی در ماه مه 0.4 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یابد.

انتظار می‌رود که تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه اول کانادا که قرار است روز سه‌شنبه منتشر شود، شروع محکمی را برای اقتصاد در سال 2022 تأیید کند. روند اشتغال به طور کلی در اوایل سال 2022 ثابت بوده است، در حالی که داده‌های فعالیت اخیر شامل افزایش 2.5 درصدی در فروش محصولات تولیدی مارس و نرخ ثابت برای مارس است. خرده فروشی علاوه بر این، آمار کانادا افزایش ماهانه تولید ناخالص داخلی در ژانویه و فوریه را گزارش کرد و انتظار دارد افزایش دیگری در تولید ناخالص داخلی در ماه مارس داشته باشد.

در مقابل این پس‌زمینه، پیش‌بینی اجماع بر افزایش قابل توجه تولید ناخالص داخلی کانادا برای سه ماهه اول است. اجماع پیش‌بینی می‌کند که رشد سه‌ماهه اول سالانه 5.5 درصد نسبت به سه‌ماهه سالانه باشد، که نسبت به سرعت رشد 6.7 درصدی در سه‌ماهه چهارم کاهشی اندک خواهد داشت و همچنین قوی‌تر از سرعت رشد 3 درصدی پیش‌بینی‌شده توسط بانک کانادا در آن است. آخرین پیش بینی های اقتصادی با توجه به روند فعالیت های قوی و با افزایش نرخ تورم، گزارش تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول تقریباً به طور قطع بانک کانادا را در مسیری قرار می دهد تا نرخ سیاستی خود را 50 واحد در ثانیه دیگر به 1.50 درصد اعلامیه سیاست پولی خود در هفته آینده افزایش دهد.

در کانادا، بانک مرکزی در روز چهارشنبه تشکیل جلسه می‌دهد و نیم درصد افزایش نرخ (50 واحد در ثانیه) کاملاً قیمت گذاری شده است. بنابراین، واکنش بازار عمدتاً به سیگنال‌های افزایش نرخ در آینده و اظهارات پیرامون چشم‌انداز اقتصادی بستگی دارد.

مسلماً اقتصاد کانادا مستحکم است. بیکاری به پایین ترین حد پنج دهه اخیر رسیده است، تورم بسیار داغ است و مصرف سالم است. خبر بد بازار مسکن است. قیمت مسکن در کانادا در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است و با توجه به اینکه نرخ وام مسکن اکنون به سرعت بالا می‌رود، این بخش «حبابی» با مشکل واقعی مواجه شده است.

در حال حاضر نشانه هایی وجود دارد که قیمت خانه ها در حال کاهش است و درد ممکن است تازه شروع شده باشد – چیزی که ممکن است بانک مرکزی آمریکا را کمی محتاطانه ترغیب کند، حتی اگر اقتصاد گسترده تر هنوز خوب باشد.

فشارهای تورمی منطقه یورو در طول سال جاری تشدید شده است، روندی که باعث شد انتظارات برای انقباض پولی بانک مرکزی اروپا با پیشرفت در سال 2022 افزایش یابد. مطمئناً، بیشتر شتاب تورم کل که در ماه آوریل 7.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت، ناشی از انرژی بوده است. با این حال، فشارهای قیمتی گسترده تری نیز شروع به ظهور کرده است، به طوری که CPI اصلی در ماه آوریل به 3.5 درصد رسید.

در ماه می، انتظار می‌رود تورم کل به رکورد جدید 7.7 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته برسد. در همین حال، انتظار می‌رود که تورم اصلی CPI در 3.5 درصد نسبت به سال گذشته ثابت بماند. ما معتقدیم که این روندهای تورمی بانک مرکزی اروپا را در مسیری قرار خواهد داد که در اعلام ژوئیه شروع به افزایش نرخ بهره کند و پیش‌بینی می‌کنیم که نرخ سپرده در آن جلسه 25 واحد در ثانیه افزایش یابد و به -0.25 درصد برسد.

با پیشرفت سال 2022، اقتصاد چین همچنان با چالش‌های زیادی مواجه است و نظرسنجی‌های PMI در ماه می که قرار است هفته آینده منتشر شوند، به‌روزترین بینش را در مورد نحوه عبور از این چالش‌ها ارائه می‌دهند. تولید و به ویژه PMI خدمات چین در ماه آوریل به طور قابل توجهی کاهش یافت زیرا تأثیر قرنطینه های COVID در شانگهای و سایر مناطق این کشور کاملاً آشکار شد. از آن زمان تاکنون، برخی از محدودیت‌ها توسط مقامات کاهش یافته است، اگرچه بسیاری از آنها همچنان پابرجا هستند. بنابراین، با نگاهی به نظرسنجی‌های PMI برای ماه می، پیش‌بینی اجماع برای بهبود کمی وجود دارد، اگرچه انتظار می‌رود که شاخص‌ها زیر سطح سربه‌سر 50 باقی بمانند که نشان دهنده انقباض است. به طور خاص، انتظار می رود PMI خدمات ماه می از 41.9 در آوریل به 45.0 برسد، در حالی که انتظار می رود PMI تولیدی از 47.4 در آوریل به 49.0 برسد.

با توجه به اینکه اقتصاد چین همچنان با باد مخالف مواجه است، چشم انداز رشد تولید ناخالص داخلی همچنان ضعیف است. برای سه ماهه دوم، رشد تولید ناخالص داخلی صفر را به صورت متوالی پیش‌بینی می‌کنیم، در حالی که پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی سال 2022 را بیشتر به 4.2 درصد در سال جاری کاهش داده‌ایم.

RBNZ در هفته گذشته نرخ ها را 50bps افزایش داد و همانطور که انتظار می رفت نرخ OCR کلیدی را به 2% افزایش داد. این پنجمین جلسه متوالی بود که RBNZ نرخ‌ها را افزایش داد. با این حال، تعجب در راهنمایی های بعدی رخ داد. اعضای بانک مرکزی خاطرنشان کردند که نرخ خنثی بین 2 تا 3 درصد است، هرچند انتظار دارند نرخ ها بالاتر از سطح خنثی باشد. آنها همچنین پیش‌بینی OCR خود را به 2.68 درصد در سپتامبر در مقابل 1.89 درصد قبلی، 3.88 درصد در ژوئن 2023 در مقابل 2.84 درصد قبلی و 3.95 درصد در سپتامبر 2023 در مقابل 3.1 درصد قبلی افزایش دادند. بانک مرکزی همچنین خاطرنشان کرد که برای جلوگیری از تداوم تورم، از افزایش بیشتر در اوایل چرخه انقباض حمایت کرده است. دورنمای تندرو به افزایش قیمت کیوی کمک کرد و NZD/USD نزدیک به 2 درصد در هفته افزایش یافت.

دلار استرالیا امروز افزایش شدیدی را نشان می دهد. در جلسه اروپا، AUD/USD با 0.66% افزایش در روز، 0.7145 معامله می شود. استرالیا اوایل امروز فروش خرده فروشی را منتشر کرد و هفته ای ضعیف را برای نسخه های استرالیا نجات داد. خرده‌فروشی در آوریل 0.9% افزایش داشت، فقط کمتر از 1.0% پیش‌بینی شده بود. این چهارمین ماه متوالی افزایش فروش را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری هزینه‌های مصرف‌کننده در مواجهه با افزایش تورم است که در سه ماهه اول به 5.1 درصد رسید. بسیاری از کسب‌وکارها در حال برنامه‌ریزی برای افزایش قیمت‌ها هستند و این نگرانی را ایجاد می‌کند که تورم به طور گسترده در کل اقتصاد است. این نگرانی را ایجاد کرده است که هزینه های مصرف کننده، اگرچه در حال حاضر در حال افزایش است، اگر تورم به زودی شروع به کاهش نکند، پایدار نخواهد بود. همچنین، RBA که یک چرخه کاهش نرخ را آغاز کرده است، اگر فشارهای تورمی گسترده باشد، کار دشواری برای کاهش تورم و انتظارات تورمی خواهد داشت. اقتصاد ایالات متحده بیش از حد انتظار در سه ماهه اول منقبض شد، اگرچه واکنش بازار خاموش بود. تخمین دوم تولید ناخالص داخلی در -1.5٪ QoQ، خجالتی از تخمین -1.3٪ بود و نسبت به برآورد اولیه 1.4- به پایین تجدید نظر شد. رشد در Q1 با افزایش Omicron و همچنین جنگ اوکراین مختل شد. سرمایه گذاران این خبر را با کمال میل دریافت کردند و به نظر می رسد که در سه ماهه دوم روی بازگشت مجدد حساب می کنند. با این حال، رشد ایالات متحده احتمالاً متوسط و بسیار کمتر از رشد شدیدی است که پس از بازگشایی اقتصاد ایالات متحده شاهد بودیم. یکی از نقاط روشن، مخارج مصرف کننده جامد بود که در مواجهه با تورم مارپیچ همچنان قوی باقی می ماند. هزینه های مصرف کننده، همانطور که توسط هزینه های PCE سنجیده می شود، در سه ماهه اول 3.1٪ افزایش یافت که از 2.7٪ قبل افزایش یافت. بازارها مخارج شخصی و درآمد شخصی را زیر نظر دارند که بعداً امروز منتشر خواهد شد. همچنین شاخص قیمت PCE، که شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو است، اواخر امروز منتشر خواهد شد.

 

در هفته گذشته، حرکات در بازار رمزارزها بر خلاف تئوری‌های اقتصادی بود. به عنوان مثال با افزایش نسبت طلا به نقره و برقراری جریان ریسک‌گریزی بازار، رمزارزها توانستند رشد قابل توجهی داشتند. جهت حرکت انتظارات تورمی نیز بر خلاف حرکات در بازار کریپتو بود. این موضوع نیز با مشاهده همبستگی منفی بالای شاخص سهامی S&P 500، با ارزهای مورد بررسی در بازار سهام به وضوح مشخص بود.

 

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید